Oko dvije trećine maloprodajnih kompanija obuhvaćenih ispitivanjem konzultantske tvrtke A.T. Kearney u ovoj godini planira na tržištima u razvoju povećati svoje aktivnosti. Razlozi za to posve su jasni; niz je novih zemalja članica i u Svjetskoj trgovinskoj organizaciji (WTO) i u Europskoj uniji (EU), a raste i osobna potrošnja na tim tržištima.
Kako bi pomogla međunarodnim maloprodajnim tvrtkama odabrati prioritetna nova tržišta za proširenje poslovanja, konzultantska tvrtka A.T. Kearney izračunava Indeks globalnog razvoja maloprodaje (GRDI). To godišnje ispitivanje rangira zemlje tržišta u nastajanju na temelju četiri ključne varijable: stupnju rizičnosti zemlje, tržišnoj privlačnost, zrelosti tržišta te vremenskom pritisku.
Rusija je ponovno proglašena najatraktivnijim tržištem u nastajanju za širenje maloprodajnog poslovanja. Unatoč strogim regulatornim uvjetima Indija se, pak, našla na drugom mjestu, nudeći potencijal sličan onome prije 15 godina u Kini, koja je na 3. mjestu.
Istočna Europa i dalje je jedna od najatraktivnijih regija za širenje maloprodajnog sektora: čak se pet zemalja te regije nalazi među prvih deset u tom indeksu. Slovenija je u tom indeksu rangirana na četvrtom mjestu, odmah iza spomenutih velikih tržišta, dok je na 5. mjestu Hrvatska, koja je ove godine prvi puta uključena u indeks. Unatoč tome što broji svega pet milijuna stanovnika, očekuje se da će u nadolazećim godinama hrvatski BDP rasti po stopi od četiri do pet posto, ističe se u tome izvješću. Među prvih deset još su Latvija, na 6. mjestu te Slovačka na 9.
Prilikom ulaska na novo tržište, tempiranost i fleksibilnost važniji su nego ikad, kaže se u tome izvješću. Istodobno, pravila igre neprestano se mijenjaju. Kako otkriva ovogodišnji indeks, maloprodajni sektor postaje sve sofisticiraniji, dok regionalni igrači brzo uče predviđati buduće poteze globalnih igrača.
Protekla je godina bila veliki izazov za svjetsku maloprodaju. Carrefour, Leclerc, Reitan, Metro Cash&Carry, Edeka i Makro, mahom su se povukli s postojećih tržišta, kako su se lokalni igrači usavršavali, konsolidirali i razvijali sofisticiranije lance opskrbe. Razvoj diskontnog sektora na tržištima u razvoju također je počeo oduzimati prednost tradicionalnim maloprodajnim i lokalnim igračima. Europskom maloprodajnom sektoru posebnu prijetnju predstavljaju konkurenti iz Sjedinjenih Država: Office Depot probija se u Mađarsku, dok Wal-Mart uporno nastavlja dobivati na snazi. Međutim, većina američkih maloprodajnih lanaca još uvijek nije dobila značajnije prilike za širenje na tim tržištima.