FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

DP: HRVATSKA MORA POJAČATI IZVOZ NA TRŽIŠTA EU-A KAKO BI ZADRŽALA POZICIJU U REGIJI

ZAGREB, 16. srpnja 2004. (Hina) - Bez snažnijeg izvoza na tržištaEuropske unije Hrvatska neće moći zadržati ni postojeća tržišta uregiji, prenosi Radio Slobodna Europa upozorenja stručnjaka.
ZAGREB, 16. srpnja 2004. (Hina) - Bez snažnijeg izvoza na tržišta Europske unije Hrvatska neće moći zadržati ni postojeća tržišta u regiji, prenosi Radio Slobodna Europa upozorenja stručnjaka.

Nijedan od gotovo pet tisuća licenciranih lobista u Europskom parlamentu nije angažiran da lobira za hrvatske interese a među 700 interesnih i lobističkih organizacija u Bruxellesu Hrvatska je prisutna tek u nekoliko, i to uglavnom na simboličkoj razini, napominje postaja.

Svi se kunu da je izvoz jedina šansa za Hrvatsku ali malo se na tome radi, upozorava u razgovoru za RFE Željko Ivančević, čelnik Odbora za međunarodnu suradnju i promicanje izvoza u konfederaciji hrvatske industrije i poduzetnika.

"Imamo dobre najave da će se osnovati institucije koje će poticati izvoz u Hrvatskoj, ali zanemaruje se jedna činjenica - da sva iskustva u Europi pokazuju da su zemlje koje su išle tim putem trebale bar do tri godine da bi takva institucija dala prve vidljive pozitivne rezultate", napominje Ivančević.

Hrvatska bilježi veliki vanjsko-trgovinski deficit a suficit ostvaruje samo u odnosima s Bosnom i Hercegovinom i Srbijom, konstatira RFE.

"Regija je sudbina na više načina", naglašava Ivančević, objašnjavajući da se Hrvatska mora orijentirati prema tim tržištima, te podsjećajući da većina zemalja u Europi i svijetu realizira ogromnu većinu svog izvoza u susjedne zemlje.

Konfederacija hrvatske industrije i poduzetnika najavljuje organizirano lobiranje za hrvatske gospodarske interese u Europskoj uniji, bilježi RFE. "Moramo se spremati za konkurenciju i u europskim relacijama jer bez toga bismo mogli izgubiti poziciju prema određenim zemljama koje se također otvaraju prema tržištima u okruženju", tumači Ivančević.

"I mi ćemo testirati - već za godinu ili dvije - jesmo li uistinu konkurentni, jer će tržište Srbije i Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Albanije za godinu dana biti podjednako zanimljivo i velikim svjetskim kompanijama kao i našima, koje sada imaju malo bolju poziciju na tim tržištima nego na tržištima EU-a", dodaje on u razgovoru za RFE.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙