Knjiga sadrži filmsko-teorijske i filmsko-povijesne studije i eseje, koje je Turković pisao i objavljivao od 1986.
Autor tom knjigom pokriva tri teme na tri različite razine - film kao zabava u odnosu prema publici, kao žanr koju sagledava filmska kritika i kao stil s gledišta filmske teorije, rekao je filmolog Nikica Gilić.
Gilić je ocijenio da se autor u knjizi bavio rijetko analiziranim pitanjima, primjerice, odgovorio je na pitanje što zabava znači na individualnoj, a što na društvenoj razini.
Po njegovim riječima i u novoj knjizi prepoznaje se specifičan Turkovićev stil i radoznalost, kojom se on svrstava u red duhom najmlađih hrvatskih kritičara.
U drugom dijelu knjige Turković je žanr teorijski razradio kroz horor, filmski fantasy, povijesni film, komediju i dramu, a u trećem u studijama o pet redatelja tematizira kako se različite stilske paradigme presijecaju unutar jednog opusa ili djela.
Redatelj i filmski kritičar Petar Krelja podsjetio je na Turkovićev redateljski rad šezdesetih, nakon kojeg je ipak prevladalo njegovo pisanje o filmu u mnogobrojnim, pa i najmarginalnijim publikacijama.
"Turković se uvijek odazivao i zdušno prihvaćao pozive za pisanje o filmu", istaknuo je.
Kao jednu od najvažnijih odrednica njegovih tekstova, koje je nazvao "stilski besprijekornim minijaturama", Krelja je izdvojio polemičnost i borbu s različitim predrasudama.
Hrvoje Turković (Zagreb, 1943.) diplomirao je filozofiju i sociologiju u Zagrebu, gdje je doktorirao s filmskoteorijskom tezom, a magistrirao je u New Yorku iz filmskih studija.
Od 1977. zaposlen je na Akademiji dramske umjetnosti, gdje sada predaje teoriju montaže, teoriju filmskog izlaganja i analizu filma. Bio je urednik više listova i časopisa. "Film: zabava, žanr, stil" njegova je deveta knjiga.