Zastupnici SDP-a su kao podnositelji interpelacije o radu Vlade i u nastavku rasprave ustrajali u svojem mišljenju da je Vlada odustala od Programa modernizacije HŽ-a, na temelju kojeg je država u razvoj željeznice do 2007. trebala uložiti više od 15 milijarda kuna.
Odbacili su i tvrdnje ministra prometa Božidara Kalmete koji je rekao da je lani i ove godine raslo ulaganje u željeznice te da je u modernizaciju HŽ-a lani uloženo 4,7, a ove godine 3,6 milijarda kuna, ustvrdivši da je Vlada u proračunu izdvojila samo 2,8 milijarda za HŽ.
Tvrdnju da je stanje u HŽ-u dosegnulo krajnje dno, zastupnica Ingrid Antičević-Marinović (SDP) potkrijepila je pismom triju sindikalnih središnjica u HŽ-u koje su u njemu navele da da zanemarivanje i slabo ulaganje ugrožava rad HŽ-a.
Iako je načelno podupro SDP-ovu interpelaciju, zastupnik IDS-a Damir Kajin zatražio je od predlagača, SDP-a, da odustane od predložena zaključka da se uvede naknada (za modernizaciju HŽ-a) od 60 lipa po litri naftnih derivata. Ocijenio je da je riječ o "alkemiji na koju su građani alergični".
Tonči Tadić (HSP) smatra, pak, da je potpuno svejedno kako će se financirati modernizacija HŽ-a, ali da se od nje ne smije odustati. Planove po kojima bi HŽ u dogledno vrijeme poslovao bez gubitaka Tadić smatra iluzijom. Upozorio je, naime, da ni jedna željeznica u svijetu ne posluje bez državnih subvencija, ali se, ističe, to ulaganje vraća visokovrijednim poslovima za domaće tvrtke.
Zastupnik LS-a Zlatko Kramarić rekao je da odgovornost za loše stanje HŽ-a podjednako snose i vlast i oporba.
"Pozicija je odgovorna jer želi nadzirati čitav sustav i voditi ukupnu poslovnu politiku tvrtke, a opozicija zato što u destabilizaciji čitava sustava vidi svoju političku priliku", kazao je Kramarić, upozorivši kako "nije dobro da se politički obračuni prelamaju preko leđa HŽ-a".
Raspravu o SDP-ovoj interpelaciji Hrvatski sabor nastavlja sutra.