FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Saborski zastupnici o modernizaciji HŽ-a

ZAGREB, 9. studenoga 2005.(Hina) - Oporbeni su zastupnici u nastavkusjednice Hrvatskog sabora ustvrdili kako je potrebno što prijeosmisliti izvanproračunske izvore financiranja modernizacije Hrvatskihželjeznica (HŽ), kako bi se na vrijeme pripremile za konkurentskootvaranje europskom sustavu željeznica, predviđeno za 2009.
ZAGREB, 9. studenoga 2005.(Hina) - Oporbeni su zastupnici u nastavku sjednice Hrvatskog sabora ustvrdili kako je potrebno što prije osmisliti izvanproračunske izvore financiranja modernizacije Hrvatskih željeznica (HŽ), kako bi se na vrijeme pripremile za konkurentsko otvaranje europskom sustavu željeznica, predviđeno za 2009.

Zastupnici SDP-a su kao podnositelji interpelacije o radu Vlade i u nastavku rasprave ustrajali u svojem mišljenju da je Vlada odustala od Programa modernizacije HŽ-a, na temelju kojeg je država u razvoj željeznice do 2007. trebala uložiti više od 15 milijarda kuna.

Odbacili su i tvrdnje ministra prometa Božidara Kalmete koji je rekao da je lani i ove godine raslo ulaganje u željeznice te da je u modernizaciju HŽ-a lani uloženo 4,7, a ove godine 3,6 milijarda kuna, ustvrdivši da je Vlada u proračunu izdvojila samo 2,8 milijarda za HŽ.

Tvrdnju da je stanje u HŽ-u dosegnulo krajnje dno, zastupnica Ingrid Antičević-Marinović (SDP) potkrijepila je pismom triju sindikalnih središnjica u HŽ-u koje su u njemu navele da da zanemarivanje i slabo ulaganje ugrožava rad HŽ-a.

Iako je načelno podupro SDP-ovu interpelaciju, zastupnik IDS-a Damir Kajin zatražio je od predlagača, SDP-a, da odustane od predložena zaključka da se uvede naknada (za modernizaciju HŽ-a) od 60 lipa po litri naftnih derivata. Ocijenio je da je riječ o "alkemiji na koju su građani alergični".

Tonči Tadić (HSP) smatra, pak, da je potpuno svejedno kako će se financirati modernizacija HŽ-a, ali da se od nje ne smije odustati. Planove po kojima bi HŽ u dogledno vrijeme poslovao bez gubitaka Tadić smatra iluzijom. Upozorio je, naime, da ni jedna željeznica u svijetu ne posluje bez državnih subvencija, ali se, ističe, to ulaganje vraća visokovrijednim poslovima za domaće tvrtke.

Zastupnik LS-a Zlatko Kramarić rekao je da odgovornost za loše stanje HŽ-a podjednako snose i vlast i oporba.

"Pozicija je odgovorna jer želi nadzirati čitav sustav i voditi ukupnu poslovnu politiku tvrtke, a opozicija zato što u destabilizaciji čitava sustava vidi svoju političku priliku", kazao je Kramarić, upozorivši kako "nije dobro da se politički obračuni prelamaju preko leđa HŽ-a".

Raspravu o SDP-ovoj interpelaciji Hrvatski sabor nastavlja sutra.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙