Do kraja rujna u Hrvatskoj je, po podatcima HTZ-a, bilo 8 posto više dolazaka i 9 posto više noćenja inozemnih gostiju, a najveća povećanja u odnosu na lani ostvarena su s francuskog, britanskog, skandinavskog, švicarskog, ruskog, mađarskog, nizozemskog i tržišta SAD-a.
U izvješćima o stanju na pojedinim tržištima 17 inozemnih direktora HTZ-a naglasilo je da se slični rezultati, odnosno porasti mogu očekivati iduće godine, ali da će za to biti potrebno pojačati suradnju s medijima u pojedinim zemljama, općenito promociju kao i proširiti ponudu kvalitetnim smještajnim kapacitetima.
Pozitivnim u ovoj sezoni istaknuli su otvaranje novih autocesta, što je dovelo do povećanja individualnih dolazaka stranaca i agencijskih aranžmana kao i uvođenje brojnih novih charter letova posebno iz Velike Britanije i Irske, Francuske, Skandinavije i Rusije.
Rezultate slične prošlogodišnjima odnosno nešto malo bolje (od 1 do 5 posto) Hrvatska je ove godine ostvarila na svojim tradicionalnim tržištima, poput Njemačke (iz koje je i ove godine došlo najviše turista), Austrije, Italije, Slovenije, Slovačke, te Poljske.
S obzirom da je u tim zemljama i ove godine nastavljena gospodarska kriza koja građane vodi ka štednji, Hrvatska, po ocjeni predstavnika HTZ-a iz tih zemalja, s postignutim turističkim rezultatima ipak može biti zadovoljna. Jedini minus od 5 posto u dolascima i 2 posto u noćenjima zabilježen je ove godine iz Češke.
Većina direktori HTZ-ovih predstavništva u inozemstvu istaknula je da Hrvatska mora biti oprezna u kreiranju svojih cijena, jer svaki dalji porasti koje ne prati veća kvaliteta ponude već su ove godine izazvali protivljenje i negativne komentare.
Direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić kazao je da se iduće godine može očekivati daljnji porast turističkog prometa od dva posto te da Hrvatska planira do 2010. ostvarivati uzlazne trendove u turizmu.
Već za iduću godinu tako je moguć dolazak više od 10 milijuna turista i ostvarenje više od 52 milijuna noćenja.
(Hina) xtam yds