Zbog takvih trendova zadnjih nekoliko godina zemlje koje razvijaju turizam, uključujući i Hrvatsku, trebale bi s više pozornosti i ulaganja razvijati turističke proizvode vezane za kongresni turizam i druge vrste poslovnih i poticajnih putovanja.
Istaknuli su to između ostalog svjetski stručnjaci u kongresnoj industriji Britanac Paul Flackett i Irac Patrick Delaney na današnjem međunarodnom turističkom forumu o kongresnoj industriji održanom u sklopu 66. svjetskog kongresa turističkog SKAL udruženja.
Po njima ključ uspjeha kongresne industrije je u direktnom povezivanju ljudi koji se bave tim poslom u različitim zemljama svijeta, razmjena iskustava te stalno kreiranje novih sadržaja i pronalazak novih destinacija. Važno je koristiti i nove tehnologije, posebno Internet, te uključiti lokalnu zajednicu. Potrebna su i zajednička velika ulaganja javnog i privatnog sektora.
Flackett je istaknuo i da je potražnja u svijetu za takvim putovanjima veća nego ikada, konkurencija također, jer je i isplativost velika, budući sudionici troše šest do sedam puta više nego klasični turisti. Problem te industrije je, napomenuo je, nedostatak globalnih statistika.
Prema pokazateljima za prošlu godinu, i dalje se najviše ili 54 posto ukupnih svjetskih kongresnih i incentiv putovanja održava u Europi. Slijedi najbrže rastuća regija u tom segmentu Azije i Pacifika, sa udjelom od 18 posto tih putovanja, te SAD sa 17 posto.
Među državama prednjače SAD, Njemačka, Španjolska, Francuska, Velika Britanija te Nizozemska, dok su među vodećim gradovima Barcelona, Beč, Berlin, Hong Kong i Singapur.
Sudionici SKAL kongresa, koji je okupio tisuću turističkih menadžera, direktora i vlasnika turističkih tvrtki iz 87 zemalja svijeta, sutra odlaze na dva dana u Dubrovnik, gdje kongres 21. listopada i završava.