Istaknuli su to sudionici projekta USAID-a Poduzetna Hrvatska na današnjoj konferenciji za novinare, na kojoj su izvijestili i o velikom uspjehu Hrvatske udruge proizvođača gurmanske hrane postignutom na njihovom prvom organiziranom zajedničkom nastupu na sajmu hrane Anuga, koji je od 8. do 12. listopada održan u Koelnu.
Na hrvatskom štandu, pod nazivom "Priča o hrani iz Hrvatske", predstavila su se 62 proizvođača s više od 500 proizvoda.
Najviše pažnje među hrvatskim proizvoda privukli su pršut, maslinovo ulje, vino, sir, pekmezi, med, bilje i biljni čajevi, različite vrste rakije, medni ocat i bučino ulje.
Luka Čičin-Šain iz tvrtke Dalmatia imports, koja se bavi distribucijom proizvoda na američko tržište, kazao je kako su kvaliteta, dizajn, certifikati i autohtonost, ono na čemu je potrebno poraditi kako bi se proizvodi lakše plasirali na strana tržišta.
Pomoćnik ministar poljoprivrede Miroslav Božić drži kako Hrvatska ima strahoviti potencijal za proizvodnju hrane, posebice vrsnih delicija. Kvaliteta, autohtonost i dobar dizajn, ono su u što treba ulagati, kaže.
Dodao je kako su organizirani nastupi, kao primjerice ovaj na Anugi, šansa za uspjeh domaćih proizvođača.
Nužna su također ulaganja u marketing proizvoda i to kroz stvaranje prepoznatljivog "branda", a potrebno je poraditi i na osposobljavanju proizvođača da proizvode veće količine proizvoda, istaknuli su sudionici projekta USAID-a Poduzetna Hrvatska.
(Hina) xtp yds