No, istodobno uz povećanje proizvodnje, VCS u narednom razdoblju nužno mora smanjiti i trošak poslovanja te provesti tehnološku modernizaciju. Stoga će, najavio je Begović, VCS do kraja ove godine broj zaposlenih smanjiti s trenutnih 1.550 na oko 1.250 te pomladiti strukturu zaposlenih, a prema procjenama, trošak zbrinjavanja tih radnika iznosit će oko 4 milijuna USD.
Ta sredstva, kao i 10 milijuna eura za investiciju u tehnologiju kroz narednih godinu i pol, VCS će osigurati kreditom za koji ovih dana očekuju i državno jamstvo, rekao je Begović na konferenciji za novinare.
Od predstojećih poslovnih ciljeva, istaknuo je pronalaženje strateškog partnera za buduće investicije u tvrtku, obzirom da jednokratno ulaganje predstavlja samo interventnu mjeru. Obzirom na povoljno stanje na svjetskom tržištu, dodao je, VCS bi partnera mogao pronaći u roku od tri do šest mjeseci.
O mogućnosti spajanja sa Željezarom Split, Begović je kazao kako se radi o poslovnoj, a ne tehnološkoj odluci, koja ima smisla, ali za koju nema vremenskog pritiska, jer VCS prethodno želi postići potvrdu na svjetskom tržištu. Naime, pojasnio je, proizvodi te tvrtke nisu bili na tržištu od odlaska Mečelja, a na povjerenje kupaca traga su ostavili i svi ostali dosadašnji privatizacijski problemi.
VCS u narednom razdoblju planira i podizanje razine godišnje proizvodnje na 45 tisuća tona bešavnih cijevi, 80 tisuća tona šavnih cijevi te 10 tisuća tona hladno vučenih cijevi, što je nužni preduvjet da tvrtka posluje pozitivno.
Kupce za svoje proizvode će kao i do sada tražiti uglavnom na domaćem i vaneuropskim tržištima (Ujedinjeni Arapski Emirati, Alžir, Turska, SAD, Indija i dr.), kazao je Begović te pojasnio da je ulazak na europsko tržište otežan zbog antidampinških mjera EU, zbog kojih će se zaštitna carina za čelik, koja je do kraja ove godine iznosila 23 posto, u 2006. podići na 38 posto.