FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Predstavljena biblioteka "Klasici naive" i obilježen Rabuzinov rođendan

ZAGREB, 30. ožujka 2005. (Hina) - Prve dvije knjige - "Rabuzin" i"Feješ" prvoga kola malih monografija novopokrenute biblioteke"Klasici naive" Hrvatskoga muzeja naivne umjetnosti (HMNU)predstavljene su danas u toj zagrebačkoj muzejskoj kući gdje je, uumjetnikovoj nazočnosti, obilježen i 84. rođendan velikoga majstorahrvatske naive Ivana Rabuzina.
ZAGREB, 30. ožujka 2005. (Hina) - Prve dvije knjige - "Rabuzin" i "Feješ" prvoga kola malih monografija novopokrenute biblioteke "Klasici naive" Hrvatskoga muzeja naivne umjetnosti (HMNU) predstavljene su danas u toj zagrebačkoj muzejskoj kući gdje je, u umjetnikovoj nazočnosti, obilježen i 84. rođendan velikoga majstora hrvatske naive Ivana Rabuzina.

Na današnjem druženju s Rabuzinom otvorena je i mala komorna i prigodna izložba "Rabuzin" i "Feješ", a na svečanosti umjetnik je Muzeju darovao i svoju sliku "Šume".

Ravnatelj Muzeja Vladimir Crnković pokretač je i urednik biblioteke "Klasici naive" u kojoj se, rekao je, namjeravaju predstaviti najvažniji hrvatski i svjetski autori fenomena naive. Istaknuo je da se Bibliotekom želi "ukazati na najvrstnije autore i njihova najbolja djela kako bismo napokon zorno počeli proces prevrednovanja naive".

Naime, smatra Crnković, u naivi je, možda više nego li u bilo kojem segmentu moderne likovne umjetnosti, nužno provesti kritičku revalorizaciju i selektivni odabir - kako autora tako i djela. To je pak, rekao je, osobito važno u hrvatskoj sredini budući da je hrvatska naiva, uz djela francuskih klasika prve generacije, vjerojatno najznačajniji segment svjetske naive, a za Crnkovića i najznačajniji.

Objasnio je da su Biblioteku "otvorili" opusi hrvatskoga majstora Ivana Rabuzina i hrvatskoga i srbijanskoga naivnog umjetnika Emerika Feješa jer je riječ o iznimnim doprinosima, vjerojatno najboljima ne samo u okviru hrvatske nego i svjetske naive.

Crnković je autor obiju monografija, kao i prethodnih nekoliko velikih monografija o obojici autora. Ipak, kako je rekao, za njega ima posebno značenje mala Rabuzinova monografija jer je u njoj podastrto najbolje od najboljega. Monografijom o Feješu, htio je pak, kao jedan od malobrojnih živućih svjedoka koji je osobno poznavao Feješa, podsjetiti na 100. obljetnicu umjetnikova rođenja obilježenu prošle godine.

Izvijestio je da je za prvo kolo predviđena još i monografija o Matiji Skurjeniju, ali da će zbog nedostatka novca taj projekt biti dovršen 2006.

Recenzent akademik Tonko Maroević istaknuo je da je Crnković uložio veliki napor da "umjesto inflacije stvori stroži aksiološki sustav neophodan za naivu koja je prošla brojne zloporabe".

Dodao je da je Crnković za početak odabrao umjetnike koji nisu iz Hlebinskoga kruga, ne umanjujući pri tom značaj nekih od velikana toga kruga, kako bi ukazao po čemu je naiva bila dio moderne umjetnosti.

Crnkovićev tekst na engleski je preveo Graham McMaster, knjige je grafički oblikovao Boris Ljubičić, a njihovo je objavljivanje financijski potpomoglo Ministarstvo kulture.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙