FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Urbanizam tema novoga broja "Orisa"

ZAGREB, 23. ožujka 2005. (Hina) - Urbanizam kao jedna odnajpolemičnijih tema u današnjim uvjetima naglog rasta gradova te sveslabije državne regulacije tema je novoga redizajiniranog brojačasopisa za arhitekturu i kulturu Orisa 31, čiji je izdavač zagrebačkiArhitekst.
ZAGREB, 23. ožujka 2005. (Hina) - Urbanizam kao jedna od najpolemičnijih tema u današnjim uvjetima naglog rasta gradova te sve slabije državne regulacije tema je novoga redizajiniranog broja časopisa za arhitekturu i kulturu Orisa 31, čiji je izdavač zagrebački Arhitekst.

Mladi autor Srećko Horvat u tekstu "Apoteoza nebodera: paradoks zagrebačkoga urbanizma?" ističe kako je novi trend hrvatske i zagrebačke arhitekture u znaku tornja.

"Tornjevi koji čine novi trend hrvatske arhitekture grade se za posebnu društveno-ekonomsku grupaciju", napominje Horvat, dodajući kako je taj trend oličenje hrvatskoga estabilishmenta koji se iz tranzicije pomiče prema zapadnoeuropskom modelu kapitalizma.

Dok postmoderna u arhitekturi otvara pristup kako eliti, tako i široj publici, Horvat upozorava kako se kod hrvatske arhitekture još uvijek radi o modernizmu u kojoj su konkurencija i monopol utjelovljeni u tornjevima koji se izdvajaju i uspoređuju.

Oris objavljuje širi razgovor s poznatim austrijskim arhitektom Hansom Holleinom (Beč,1934.) te predstavlja dva njegova projekta bečkih nebodera.

"Ja sam već vrlo rano raznim formama rekao i formulirao da je arhitektura s jedne strane sredstvo za održavanje tjelesne topline, dok je s druge strane ritualna, kultna pojava", izjavio je Hollein, koji smatra da se arhitektura svih vremena i civilizacija kreće između ta dva pola.

"Prva gomila kamenja koju je netko podigao imala je kultnu svrhu. Stanovalo se u spilji ili jami načinjenoj za održanje tjelesne topline. Kolac zabijen u tlo imao je primarno, a to se nastavlja sve do današnjeg najvišeg nebodera, visokog 508 metara u Taipehu, kultni, sakralni, ikonografski aspekt i nije bio samo izraz moći", tvrdi Hollein, dobitnik najprestižnije nagrade za arhitekturu "Pritzker" (1985.).

Oris među prvim arhitektonskim časopisima objavljuje slike djela senzacionalne estetike, završena prije nekoliko mjeseci, Istraživačkoga i multimedijalnog centra - Grappa Nardini, koji je projektirao najpoznatiji talijanski arhitekt Massimilliano Fuksas.

Također donosi i osvrt na Spomen obilježje hrvatskim braniteljima i stradalnicima Domovinskog rata u Osijeku (2003.), spomenik snažne simboličke vrijednosti skupine mladih hrvatskih arhitekata te projekt arhitekta Ivana Turčinova (Adelaide, 1963.) nastao na obali oceana u dalekoj Australiji.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙