FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Upisnik HGK čeka nakladnike

ZAGREB, 2. ožujka 2005. (Hina) - Iako se Zakonom o medijima nakladniciobvezuju da podatke o poslovanju upišu u Upisnik o izdavanju idistribuciji tiska Hrvatske gospodarske komore (HGK) još uvijek imaonih koji, kako kažu u HGK, kao da ne znaju na koji način to učiniti.
ZAGREB, 2. ožujka 2005. (Hina) - Iako se Zakonom o medijima nakladnici obvezuju da podatke o poslovanju upišu u Upisnik o izdavanju i distribuciji tiska Hrvatske gospodarske komore (HGK) još uvijek ima onih koji, kako kažu u HGK, kao da ne znaju na koji način to učiniti.

Voditelj Upisnika HGK Rajko Naprtla kaže da je HGK, među ostalim, zbog brojnih upita nakladnika i distributera, sastavio svojevrsni "pojmovnik-podsjetnik" koji bi trebao olakšati upis u Upisnik.

Prema "podsjetniku", novinski nakladnik je obavezan prijaviti izdavanje tiska u Upisnik, a jednom godišnje mora obavijestiti javnost o vlasničkoj strukturi, poslovnim rezultatima, prosječnoj nakladi, odnosno slušanosti i gledanosti. Nakladnik je dužan na vidnom mjestu "svakog pojedinog nositelja programskog sadržaja", primjerice dnevnog lista, navesti broj tiskanih primjeraka.

Dionice nakladnika moraju glasiti na ime, a nakladnik mora do 31. siječnja svake godine u HGK dostaviti podatke o tvrtki i sjedištu, odnosno o imenu i prezimenu te prebivalištu svih pravnih i fizičkih osoba koje su neposredno ili posredno imatelji dionica ili udjela. Nakladnik podatke mora objaviti i u "Narodnim novinama".

Nadalje, do 30. travnja svake godine u HGK mora dostaviti izvješće o financijskom poslovanju za prethodnu godinu. Dužan je u "svom mediju" do 30. travnja objaviti podatke o ostvarenom ukupnom prihodu i prosječnoj nakladi, odnosno prosječnoj slušanosti ili gledanosti. Sudionici namjeravanih medijskih koncentracija dužni su namjeru prijaviti Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja.

Svaku promjenu podataka koja odudara od onih upisanih u Upisnik nakladnik je dužan prijaviti u roku od osam dana, stoji u "podsjetniku".

Podsjećajući da Zakon o medijima navodi kako "javnost ima pravo na informacije o poslovanju nakladnika", Naprtla upozorava nakladnike i distributere da se drže Zakona kojim su, među ostalim, za prekršitelje predviđene novčane kazne od 30.000 do čak milijun kuna.

Zakon o medijima stupio je na snagu 18. svibnja prošle godine, a po njemu su se svi nakladnici i distributeri u roku šest mjeseci, odnosno do sredine studenoga morali prijaviti u Upisnik. Prema podacima HGK od kraja studenoga, u Upisnik su do tada prijavljena 262 novinska izdanja i 13 tvrtki koje se bave distribucijom.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙