Dokument sadrži i korporativne ciljeve HŽ-a za srednjoročno razdoblje - ulaganjem i modernizacijom HŽ kani postati jednim od vodećih prijevoznika u regiji.
Planira se povećanje prijevoz putnika za 3,8 posto godišnje, kako bi 2009. prevezli 43,6 milijuna putnika. Kod prijevoza robe, pak, HŽ navodi plan povećanja prevezenih tona robe za 4,5 posto godišnje, pa bi u 2009. trebali prevesti 17,2 milijuna tona roba. Prihodi od prijevoza putnika i robe trebali bi rasti po stopi od šest posto prosječno godišnje.
Strategija kojom HŽ misle postići te ciljeve u putničkom prijevozu je uvođenje novih vlakova u unutarnjem i međunarodnom prometu, uvođenje novih usluga u suradnji s drugim operaterima i turističkim organizacijama, kao i uvođenje prigradskog prijevoza u Rijeci, Osijeku, Karlovcu i Samoboru. Glede teretnog prijevoza, HŽ u tom dokumentu ističe da žele povećati prijevoz robe na koridorskim pravcima, povećati kombinirani prijevoz uvođenjem novih kontejnerskih vlakova, ali i uvođenje novih usluga u prijevozu robe tipa "od vrata do vrata", te selektivnim pristupom cijenama.
Od ulaganja u željezničku infrastrukturu, najviše se, nešto više od dvije milijarde kuna, planira utrošiti na V.b koridor, na 328,7 kilometara dugu prugu Botovo-Zagreb-Rijeka. Slijedi ulaganje od 1,94 milijarde luna u X. koridor, odnosno 316,4 kilometra dugu prugu od Savskog Marofa preko Zagreba do Tovarnika. U 321,3 kilometra V.b1 koridora, odnosno prugu Zagreb-Oštarije-Split HŽ planira uložiti 801,7 milijuna kuna, a u V.c koridor, odnosno 122,5 kilometara dugu prugu Beli Manastir-Slavonski Šamac odnosno Metković-Ploče, oko 599 milijuna kuna.
Značajnija ulaganja, 862,7 milijuna kuna, su u osuvremenjivanje i izgradnju čvorišta Zagreb, što bi obuhvatilo izgradnju i rekonstrukciju kolodovora (vrijednost 632,5 milijuna kuna) i izgradnju pruge Podsused-Samobor-Bregana (170 milijuna kuna), dok bi se u ostalo uložilo još 60 milijuna kuna.
Također se planira investirati 50 milijuna kuna u izgradnju drugog kolosijeka od Dugog Sela do Križevaca, zatim 689 milijuna kuna u izgradnju drugog kolosijeka od Zagreba do Karlovca, te 50 milijuna kuna u izgradnju drugog kolosijeka od Karlovca do Josipdola.
HŽ u prijedlogu svog poslovnog plana navodi ulaganje 248,8 milijuna kuna u pruge lokalnog značaja, te 376,8 milijuna kuna u pruge regionalnog značaja.
Osim tih ulaganja u pruge, u planu se spominje i ulaganje 386,1 milijuna kuna u izgradnju optičke infrastrukture, te investicija od 430,4 milijuna kuna u izmjenu sustava električne vuče Moravice-Rijeka-Šapjane-Škrljevo-Bakar.
U željezničkom prijevozu HŽ planira u razdoblju od 2005. do 2009. nabaviti 42 nova elektromotorna vlaka, 18 dizel motornih vlakova, 20 višesustavnih lokomotiva i 920 teretnih vagona, u što se planira uložiti 2,83 milijarde kuna.
U isto vrijeme za modernizaciju i rekonstrukciju 5 elektromotrnih vlakova, šest dizel motornih vlakova, 36 putničkih vagona, pet spavaćih vagona, 20 lokomotiva i devet manevarskih lokomotiva planira se ulaganje od 1,19 milijardi kuna.
Tako bi HŽ u nabavu novih i modernizaciju postojećih prijevoznih kapaciteta uložio kroz pet godina ukupno 4,28 milijuna kuna.
Za Hrvatske željeznice iz ovogodišnjeg proračuna bit će izdvojeno oko 2,9 milijardi kuna.