FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HŽ-u u 2005. 2,9 milijardi kuna, sindikati nezadovoljni

ZAGREB, 8. veljače 2005. (Hina) - Ministar mora, turizma, prometa irazvitka Božidar Kalmeta rekao je danas da će za Hrvatske željezniceiz ovogodišnjeg proračuna biti izdvojeno oko 2,9 milijardi kuna,najviše dosad, a sindikalni predstavnici ocjenjuju da je to nedovoljnoza modernizaciju i poslovanje HŽ-a te "izlazak iz katastrofalnogstanja pruga i prijevoznih kapaciteta".
ZAGREB, 8. veljače 2005. (Hina) - Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta rekao je danas da će za Hrvatske željeznice iz ovogodišnjeg proračuna biti izdvojeno oko 2,9 milijardi kuna, najviše dosad, a sindikalni predstavnici ocjenjuju da je to nedovoljno za modernizaciju i poslovanje HŽ-a te "izlazak iz katastrofalnog stanja pruga i prijevoznih kapaciteta".

Ministar Kalmeta razgovarao je danas sa predstavnicima 11 željezničkih sindikata i predsjednikom uprave HŽ-a Tomislavom Josipom Mlinarićem o modernizaciji i planu poslovanja HŽ-a u razdoblju 2005.-2009. godine, te mogućoj privatizaciji.

Naglasivši da su HŽ važan gospodarski i socijalni subjekt bez kojeg nema mogućnosti gospodarskog razvoja, ministar je najavio da će Nadzorni odbor HŽ-a na svojoj slijedećoj sjednici raspravljati o Poslovnom planu.

Taj će poslovni plan dati novi zamah modernizaciji HŽ-a u prijevoznim kapacitetima i infrastrukturi u okviru zadanih sredstava, ustvrdio je Kalmeta. Dodao je da se može razgovarati o dostatnosti sredstava i treba li osigurati dodatna, ali njime se, tvrdi, jamči nastavak modernizacije HŽ-a. Tražimo načina da napravimo pomak u HŽ-u, kao što smo to napravili u cestogradnji, naglasio je ministar.

Predsjednik uprave HŽ-a Tomislav Josip Mlinarić kazao je da su se složili da je plan u okviru odobrenih sredstava i da se više od toga ne može učiniti. Problem predstavlja što neki projekti u području infrastrukture od radnije vežu velika financijska sredstva HŽ-a, a najviše projekti na koridoru V.b i V.c i nemoguće ih je prebaciti na druge koridore. Riječ je o ugovorenim projektima koji se moraju završiti, jer bi inače nastala veća šteta, dodao je Mlinarić. Uprava HŽ-a je za srednjoročni plan ponudila novu koncepciju poslovanja u okviru dodijeljenih sredstava i prebacivanje težišta poslovanja na X. i V.d koridor, a napravljena je i projekcija nabavke novih prijevoznih kapaciteta, naglasio je Mlinarić.

Po planu, u koridorske pruge od 2005. do 2009 ukupno uložilo bi se 5,35 milijardi kuna, od ukupno 12,1 milijardi kuna predviđenih ukupnih ulaganja HŽ-a.

Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan kazao je da su sindikati ovim sastankom željeli razriješiti situaciju oko plana poslovanja HŽ-a i očuvanja radnih mjesta, jer sindikati drže da je potreban drugačiji plan poslovanja i veća ulaganja u prijevoznike kapacitete i infrastrukturu od predloženih.

Mrgan smatra da treba vidjeti mogu li se osigurati dodatna sredstva za HŽ, kako bi mogle postati konkurentne prilikom ulaska u EU, o čemu bi, kako je najavljeno, ministar Kalmeta trebao razgovarati s premijerom Ivom Sanaderom i ministrom financija Ivanom Šukerom.

Predsjednik Sindikata prometnika vlakova Anto Iličić izrazio je nezadovoljstvo odnosom Vlade prema HŽ-u te da je novi poslovni plan izrađen u okvirima koje je Vlada nametnula. Nakon prihvaćanja plana, na samo 13 posto pruga HŽ-a moći će se voziti brzinom do 100 kilometara na sat, a na oko 50 posto pruga brzine će i dalje biti oko 60 kilometara na sat, na ostalima i manje. Vlada ovim planom poručuje da nema novca za obnovu brojnih pruga i u ovim poslovnim planom ne vidimo izlaz iz katastrofalnog stanja pruga i prijevoznih kapaciteta, kazao je Iličić.

Dogovoren je osnutak radne skupine koja bi krajem travnja napravila platformu za privatizaciju 16 društava, odnosno tvrtki-kćeri HŽ-a.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙