Te podatke iznijela je na današnjoj konferenciji za medije u Zagrebu PR manedžerica beogradskog Regionalnog ureda Njemačke turističke zajednice (DTZ) za Jugoistočnu Europu Tijana Djuričić predstavljajući aktivnosti i planove tog ureda za iduću godinu.
Regionalni ured DTZ-a u Beogradu osnovan je 2011., a osim Hrvatske pokriva i druge zemlje u regiji (BiH, Bugarska, Crna Gora, Rumunjska i Srbija), među kojima Hrvatska i njeni turisti zauzimaju i najveći udjel u njemačkom turizmu, od 28 posto.
Više od 50 posto od ukupnog broja hrvatskih turista u Njemačku je prošle godine putovalo zbog godišnjih odmora, za razliku od turista iz drugih zemalja, primjerice Srbije i BiH odakle u Njemačku znatno češće putuju zbog privatnih i poslovnih razloga.
Iz Hrvatske je na privatna putovanja u Njemačku lani putovalo oko 24 posto turista, slično kao i na poslovna putovanja, a ukupno su u toj zemlji boravili osam dana trošeći pritom oko 485 eura.
Zadržavanje pozitivnog trenda iz Hrvatske u njemačkom turizmu očekuju i ove te idućih godina. Općenito do 2020. DTZ planira godišnji porast noćenja stranih turista od oko 3 posto slijedom čega bi se broj stranih noćenja u toj zemlji s lanjskih oko 70 milijuna povećao na više od 80 milijuna.
Njemački turizam zadnjih nekoliko godina bilježi uzlazne trendove i s domaćeg i sa stranih tržišta, a ove godine očekuje više od 400 milijuna noćenja, od kojih glavninu ostvare domaći turisti, dok većinu stranih noćenja ostvaruju turisti iz Europe.
Porasti turističkog prometa rezultat su, kako je objasnila Djuričić, dugoročnog planiranja, ulaganja u marketing i proizvode, ali i međunarodno poznate i priznate atraktivnosti Njemačke kao turističke destinacije.
DTZ svake godine bira druge teme za marketinške aktivnosti i promociju Njemačke, a nakon ove godine koja je imala teme turizma mladih, 200. obljetnice rođenja kompozitora Richarda Wagnera te 150. obljetnice smrti braće Grimm, za iduću godinu tema je UNESCO svjetska kulturna baština.
Očekuje se da će to donijeti dalji porast prometa, tim više jer su novija istraživanja pokazala da je Njemačka za Europljane prva među kulturnim destinacijama, ispred Francuske i Italije, a na petom mjestu među 50 zemalja svijeta.