Iznoseći glavne postavke ARTUR-a njegov voditelj i član upravnog odbora DAZ-a Damir Ljutić naglasio je da time žele postići da arhitekti dođu u prostor i prije nego se počne planirati ili graditi jer ako se prostor i gradnja unaprijed dobro osmisle i uklope u sredinu i efekti od građevine i ponude bit će veći.
Na tom je tragu i ovogodišnja tema ARTUR-a "Turistički prostor: Grad i regija" koja će okruglim stolovima i radionicama, danas u Zagrebu, a do kraja ove godine još u Zadru, Dubrovniku i Puli promovirati spomenute gradove kao nositelje vlastitog, ali i turističkog planiranja i razvoja regije oko njih.
Poznato je, kaže Ljutić, da se u većini hrvatskih gradova turizam najčešće odvija tijekom cijele godine, što na žalost ne prate i njihove regije, pa će se u sklopu programa ARTUR potencirati važnost razvoja pojedinih selektivnih oblika turizma koji će i u regijama oko gradova produljiti sezonu.
S te je strane posebno zanimljiva kulturna ponuda grada, ali i arhitektura javnih prostora, planiranje prostora grada i regije te gradski urbanistički i drugi projekti koji mogu biti zanimljive turističke atrakcije.
Smatra i da je zadnjih 20-ak godina prisutna svojevrsna degradacija arhitektonske struke u turizmu i promišljanju turističkih 'zona', a da mu se čini da se sada to ponovo vraća u 'normalu' te da se arhitekti kao i stručnjaci prostornog planiranja, konzervatori, dizajneri, urbanisti, ekonomisti, ekolozi i drugi nalaze u istoj interesnoj sferi s investitorima, turističkim djelatnicima i lokalnom zajednicom od koje puno toga ovisi.
Svemu bi trebala pomoći i nova turistička strategija koja prvi put u Hrvatskoj, po riječima Siniše Horaka iz Instituta za turizam, koji je i izradio taj dokument, osim snimke stanja donosi i akcijski plan što i kako činiti s turizmom pa i prostorom do 2020.
Važno je i da se ta strategija i mjere iz tog plana i provode, a još je važnije dobro osmisliti i pametno koristiti obalni i prostor Jadranskog mora s čim hrvatski turizam doista može biti još konkurentniji.
I Vesna Rajković iz Ministarstva turizma, koji je pokrovitelj ARTUR-a, taj program smatra važnim jer uz ostale i uključivanje arhitekata može pomoći turističkom i prepoznavanju hrvatskog nacionalnog identiteta, što su već pokazali primjeri nekih hotela koji su se gradili zadnjih godina.
Dobra projektna i arhitektonska rješenja ne umanjuju nego jačaju prirodnu ljepotu prostora, što onda i destinaciji donosi bolju posjećenost, a za to je potrebno usuglasiti lokalne, regionalne i državne prostorne planove što u Hrvatskoj često nije slučaj, kazala je Rajković.
Osim spomenutih institucija u program ARTUR uključena su i društva arhitekata Zadra, Dubrovnika i Istre, Hrvatski Savjet za zelenu gradnju, HGK-Sektor za turizam te brojni sponzori, a kako se čulo tog programa vjerojatno ne bi ni bilo bez financijske pomoći Veleposlanstva Kraljevine Nizozemske u Hrvatskoj (od oko 100 tisuća kuna).