ZAGREB/PARIZ - Festival Hrvatske u Francuskoj "Croatie, la voici" počeo je sinoć u Parizu prijemom u francuskom Ministarstvu kulture i komunikacija u povodu tog opsežnog projekta, koji će od rujna do prosinca predstaviti niz događanja s područja hrvatske kulture, obrazovanja, znanosti, turizma, gospodarstva, sporta i gastronomije. Prijemu za predstavnike medija, diplomatskog zbora, institucija i sponzora koji su sudjelovali u projektu, prethodio je susret hrvatske ministrice kulture Andree Zlatar Violić s francuskom ministricom kulture Aurelie Filippetti. Na sastanku se razgovaralo o nekoliko konkretnih suradnji, rekla je ministrica Zlatar Violić za Hinu, izdvojivši potpisivanje ugovora o filmskim koprodukcijama te predstavljanje Hrvatske u Marseilleu, gradu koji će iduće godine biti Europska prijestolnica kulture. I Hrvatska ulazi u proces kandidature za tu prestižnu titulu za koju je Hrvatska, s nekim od gradova koji će biti izabran na nacionalnom javnom natječaju, predviđena u 2020. godini. Ministrice su razgovarale i o glavnim izazovima kulturne politike, autorskim pravima, odnosu interneta i umjetnosti te daljnjoj potrebi čuvanja kulturnog proizvoda, knjige i filma. Francuska je jedina zemlja gdje je gledanost domaćih filmova veća od gledanosti inozemnih filmova, pa bismo i tu mogli ponešto naučiti, ustvrdila je Zlatar.
ZAGREB - Umjetnički paviljon u Zagrebu počeo je sinoć jesensku izložbenu sezonu otvorenjem multimedijalne samostalne izložbe "Policijsko dvorište" istaknutoga hrvatskog likovnog umjetnika Željka Kipkea koja se sastoji od četiri cjeline s oko 20 slika, oko 60 printeva te nekoliko filmova koji se projiciraju na zidovima paviljona. Kako je objasnio kustos izložbe povjesničar umjetnosti Branko Franceschi, izložene radove može se podijeliti u dvije skupine - recentne radove predstavljene u trima ciklusima te svojevrsna retrospektiva. Recentni ciklusi su - "Predatori, filmofili i boca vina" iz 2010. postavljen u auli paviljona gdje se nalazi i boca gruzijskoga vina nazvana po Staljinu, polusatni film "Nadzorna kamera", nastao tijekom prošle i ove godine u kojemu je autor s balkona svoga ateliera kamerom dokumentirao izgradnju zgrade nacionalne obavještajne službe tj. 'nadzirao je izgradnju institucije za nadziranje', a projicira se u istočnome krilu paviljona. U tome krilu na podu je postavljena instalacija "Šetnja pod nadzorom" - podna grafika koja nas 'vodi u šetnju' nadziranim zagrebačkim okolišem. Treći recentni ciklus "Bulevar devet života" sastoji se od 13 ulja na platnu iz 2011. s izmišljenim lokacijama i kriminalističkom temom, a predstavlja nacrt za film.
KARLOVAC - Sedamnaesta filmska revija mladeži i peti Four river film festival, objedinjene manifestacije domaće i strane srednjoškolske godišnje produkcije, počele su jučer u dvorani Edison u Karlovcu. U natjecateljskom programu bit će odabrani najbolji filmovi između 30 domaćih i 37 stranih filmova. Odabrali su ih između 288 pristiglih filmova članovi selekcijskog povjerenstva Boško Picula, Dijana Nenadić i Jura Troje. Picula je kazao da ove godine domaću konkurenciju krasi disperziranost po regijama, a ne da su uspješni filmovi fokusirani (kao ranijih godina) u samo nekoliko središta poput Zaprešiča, Zagreba, Gunje i Karlovca. "Oni su ostali dobri, ali je apsolutno iznenađenje primjerice Osijek, a dobro je da se stvara i u Splitu, Šibeniku i Dubrovniku. Kao neki zajednički trendovi prepoznaju se mračne teme, ozbiljnije i s bitno boljom produkcijom nego prije nekoliko godina, a ima i sjajnih primjera dobrog promišljanja, narativno zaokruženih priča s dobrom produkcijom", kazao je Picula. Za kvalitetu filmova iz konkurencije Four river film festivala Picula je rekao da su na višoj razini.