U pismu sindikata Saboru i Vladi kaže se kako se obustava namjerava realizirati ne temelju novog voznog reda. Sindikat upozorava na Zakon o željeznici koji propisuje da odluku o trajnoj obustavi javnog prijevoza može donijeti jedino Sabor, na prijedlog Vlade. U pismu se također tvrdi da se obustava planira na prugama koje upravitelj željezničke infrastrukture nije niti minimalno održavao, što je prema zakonu dužan činiti.
Sindikat također smatra da je zatvaranje pruga protuustavno jer je praktički riječ o isključivanju pojedinih dijelova zemlje iz njezina jedinstvenog teritorijalnog funkcioniranja. Ujedno, upozorava da se upravitelj infrastrukture ne bi, kao ni drugdje u Europi, trebao voditi samo logikom profita nego omogućiti javni prijevoz svim građanima, bez obzira na mjesto stanovanja.
U HŽ Infrastrukturi pak tvrde da ne namjeravaju nigdje potpuno obustaviti promet. Tumače da je njihov prioritet u poslovanju sigurnost korisnika usluga željezničkog prijevoza i radnika društava unutar HŽ Holdinga.
Kako zbog gospodarske krize nisu osigurana financijska sredstva za održavanje svih pruga, iz sigurnosnih razloga odlučeno je privremeno obustaviti promet na prugama koje iziskuju velika materijalna ulaganja za održavanje prometa, a prihodi su bili minimalni, kažu u HŽ Infrastrukturi.
Napominju da Sabor donosi odluku o ukidanju pruga, odnosno izuzimanju iz javnog dobra, a kako nema namjere ukidanja pruga, nema ni potrebe za donošenjem saborske odluke.
"Promet je privremeno prekinut iz sigurnosnih razloga, što je nadležnost i obaveza HŽ infrastrukture", zaključuju u HŽ infrastrukturi.