Domaći i strani ulagači u Hrvatskoj susreću se sa sličnim problemima - kompliciranim propisima i poteškoćama u dobivanju mnoštva dozvola potrebnih za početak realizacije projekata, kaže analitičar Splitske banke Zdeslav Šantić.
Investitori su zaobišli Hrvatsku u proizvodnom izvoznom sektoru jer nemaju povoljne uvjete kao u drugim zemljama, pri čemu su glavne smetnje netransparentan sustav poticaja, nepovoljan omjer cijene rada i produktivnosti te administrativne barijere pogotovo na lokalnim razinama, smatra Šantić.
On, kao i drugi sudionici skupa, drži teško shvatljivim ukidanje Agencije za promicanje izvoza i ulaganja jer takve agencije u konkurentskim zemljama odrađuju glavninu posla oko prijema stranih investicija.
O presudnoj ulozi nacionalnih agencija za promicanje ulaganja govorio je savjetnik za trgovinu Veleposlanstva Češke Republike u Hrvatskoj Tomaš Kuchta koji je naglasio značajnu ulogu češke agencija Czech Invest, a o iskustvima srbijanske Agencije za strana ulaganja i promociju izvoza govorila je ekonomska savjetnica Veleposlanstva Republike Srbije Ivana Ivković.
Ona kaže kako je Srbija izbila na prvo mjesto po iznosu stranih ulaganja u zemljama bivše Jugoslavije kombinirajući nekoliko mjera među kojima su ugovori o slobodnoj trgovini, poticajna vladina sredstva za zapošljavanje, oslobađanje investitora od poreza i do deset godina te pomoć u edukaciji radne snage.
Dizajner Boris Ljubičić smatra da bi oblikovanje i brendiranje hrvatskih proizvoda u okviru definirane koncepcije nacionalnog vizualnog dizajna i označavanja pridonijelo prođi hrvatskih proizvoda u svijetu, ali i usponu Hrvatske kao poželjnog investicijskog odredišta.
Na skupu su iznesena i iskustva u privlačenju investicija Općine Prijedor u Bosni i Hercegovini, a predstavljeno je i nekoliko projekata s potencijalom razvoja iz Hrvatske, kojima su za nastavak realizacije potrebni ulagači.