FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Hrvatska nema povoljnu ulagačku klimu - okrugli stol

Autor: dduk
ZAGREB, 27. srpnja 2011. (Hina) - Ulagačka klima u Hrvatskoj nije dobra pa su je po iznosima izravnih stranih ulaganjima pretekle susjedne konkurentske zemlje, ocijenjeno je na današnjem okruglom stolu "Predstavljanje novih ulagačkih mogućnosti u hrvatskom okruženju", u organizaciji Poslovnog dnevnika i Centra za razvoj i marketing.

Domaći i strani ulagači u Hrvatskoj susreću se sa sličnim problemima - kompliciranim propisima i poteškoćama u dobivanju mnoštva dozvola potrebnih za početak realizacije projekata, kaže analitičar Splitske banke Zdeslav Šantić.

Investitori su zaobišli Hrvatsku u proizvodnom izvoznom sektoru jer nemaju povoljne uvjete kao u drugim zemljama, pri čemu su glavne smetnje netransparentan sustav poticaja, nepovoljan omjer cijene rada i produktivnosti te administrativne barijere pogotovo na lokalnim razinama, smatra Šantić.

On, kao i drugi sudionici skupa, drži teško shvatljivim ukidanje Agencije za promicanje izvoza i ulaganja jer takve agencije u konkurentskim zemljama odrađuju glavninu posla oko prijema stranih investicija.

O presudnoj ulozi nacionalnih agencija za promicanje ulaganja govorio je savjetnik za trgovinu Veleposlanstva Češke Republike u Hrvatskoj Tomaš Kuchta koji je naglasio značajnu ulogu češke agencija Czech Invest, a o iskustvima srbijanske Agencije za strana ulaganja i promociju izvoza govorila je ekonomska savjetnica Veleposlanstva Republike Srbije Ivana Ivković.

Ona kaže kako je Srbija izbila na prvo mjesto po iznosu stranih ulaganja u zemljama bivše Jugoslavije kombinirajući nekoliko mjera među kojima su ugovori o slobodnoj trgovini, poticajna vladina sredstva za zapošljavanje, oslobađanje investitora od poreza i do deset godina te pomoć u edukaciji radne snage.

Dizajner Boris Ljubičić smatra da bi oblikovanje i brendiranje hrvatskih proizvoda u okviru definirane koncepcije nacionalnog vizualnog dizajna i označavanja pridonijelo prođi hrvatskih proizvoda u svijetu, ali i usponu Hrvatske kao poželjnog investicijskog odredišta.

Na skupu su iznesena i iskustva u privlačenju investicija Općine Prijedor u Bosni i Hercegovini, a predstavljeno je i nekoliko projekata s potencijalom razvoja iz Hrvatske, kojima su za nastavak realizacije potrebni ulagači.

(Hina) xduk yds

An unhandled error has occurred. Reload 🗙