To pokazuje kako se generira skupina mladih ljudi na marginama društva, nezaposlenih i siromašnih s velikim izgledima da postanu ozbiljan društveni problem, istaknula je predsjednica udruge za stručnu pomoć djeci s posebnim potrebama IDEM dr. Ljiljana Igrić na današnjoj 3. konferenciji "Podrškom do škole za sve".
Također navodi kako 1.445 učenika s teškoćama u razvoju pohađa posebne srednje škole jer je u mnogim je sredinama uhodana praksa da se učenike s prilagođenim programom na profesionalnoj orijentaciji usmjerava u posebne škole ili razrede, za što često nema osnove.
"Oni koji nastavljaju obrazovanje u redovitim srednjim školama ostaju međutim neprepoznati. Ta djeca dolaze u škole bez prateće dokumentacije, pokazuju neuspjeh u učenju, teškoće u ponašanju, a škola ne prepoznaje uzroke teškoća. Posljedice su očite - u najboljem slučaju djeca odlaze u posebne škole ili što je najčešći i najgori scenarij, napuštaju školovanje", upozorila je Igrić.
Kako bi se to promijenilo udruga je tijekom ove školske godine u 11 strukovnih škola u Zagrebu, Osijeku, Vukovaru, Šibeniku i Zadru provodila projekt "Cjeloživotnim obrazovanjem učitelja do škole za sve", čiji je cilj bio educirati profesore kako prepoznati i pristupiti djetetu s teškoćama u razvoju i pružiti podršku profesorima i školama u radu s tom djecom.
Svoja su iskustva na konferenciji iznijeli i obrazovni djelatnici uključeni u projekt Cjeloživotnim obrazovanjem učitelja do škole za sve, koji im je, tvrde, dobrodošao. Konferencija Podrškom do škole za sve održana je u svrhu detektiranja problema i razmjene iskustava obrazovnih djelatnika uključenih u projekt i za ovo pitanje nadležnih institucija.
Po završetku konferencije podijeljena su priznanja edukatorima te redovnim i posebnim školama koje su sudjelovale u projektu „Cjeloživotnim obrazovanjem do škole za sve“.