Premijerka Kosor je naglasila kako je današnje otvaranje ove prometnice od povijesne važnosti, jer se održava istog dana kada i završetak pregovore o ulasku Hrvatske u Europsku uniju.
Ponovila je da će Hrvatska 1. srpnja 2013. postati članica EU-a ističući da je Hrvatska prva zemlja nakon 1982. godine, kada je Grčka postala članica, koja samostalno ulazi u Europsku uniju.
Mi smo prva zemlja koja je imala 35 pregovaračkih poglavlja i prva smo zemlja koja je imala 23. poglavlje o pravosuđu, naglasila je.
Završetak dionice Ravča-Vrgorac, rekla je, ima i veliko simbolično značenje u kontekstu priključenja Hrvatske EU. U pregovorima sa EU morali smo probijati mnoge tunele i graditi vijadukte jadnako kao i graditelji autoceste, rekla je.
Po njenim riječima u pregovorima s Europskom unijom Hrvatska je morala savladavati i poteškoće naslijeđa nametnutog nam rata i agresije koje se odnose na ratne zločine i povratak izbjeglica.
Kosor je naglasila kako mnogi "nisu vjerovali u završetak pregovora s Europskom unijom i nastojali su ih otežati".
"Za završetak pregovora najzaslužniji su hrvatski branitelji koji su na poziv prvog hrvatskog predsjednika Franje Tuđmana stali u obranu i oslobađanje Domovine, i zbog toga današnje otvaranje ovog dijela autoceste (Ravča-Vrgorac) i današnji završetak pregovora sa EU-om posvećujem hrvatskim braniteljima", rekla je premijerka Kosor.
Navela je kako će se tijekom 2011. godine u izgradnju autocesta u Hrvatskoj uložiti četiri milijarde kuna, te je najavila da će u idućih godinu dana biti završena i dionica ceste do Ploča, a konačni cilj je završetak autoceste do Dubrovnika od kojeg se, kako je istaknula, neće odustati.
Istaknula je da će se nastaviti gradnja cesta i u Slavoniji te je je rekla da su završene pripreme za početak izgradnje mosta na Dravi. Podsjetila je kako je u razdoblju od 2004. do 2009. godine u izgradnju 413 kilometara autocesta u Hrvatskoj investirano 23 milijarde kuna.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta je kazao kako je prema nedavnoj službenoj statistici Europske unije, koja je obuhvatila 37 zemalja, Hrvatska zauzela 35. mesto po prosječnoj cijeni izgradnje cesta.
"To znači da se ceste u Hrvatskoj grade 40 posto jeftinije nego u zemljama EU-a", kazao je ministar Kalmeta.
Puštanjem u promet dionice Ravča-Vrgorac autocesta A1 Zagreb-Split-Dubrovnik bit će u prometu u ukupnoj dužini od 467 kilometara.
Na toj je dionici zbog teškog terena izvedeno je 10 objekata, od toga pet vijadukata, četiri nadvožnjaka i jedan tunel. Najznačajniji objekti su vijadukt Kotezi, dužine 1.226,6 metara i tunel Umac dužine 440 metara desna cijev i 386,7 metara lijeva cijev.
Radove na izgradnji te dionice izvodila je Poslovna udruga koju čine Hidroelektra-niskogradnja (vodeći partner), Viadukt Zagreb, Konstruktor-inženjering Split, Cesta Varaždin, Zagorje-Tehnobeton, Strabag Zagreb, Osijek-Koteks i zagrebačka Ingra. Radove na vijaduktu Kotezi izvodila je Poslovna udruga koju čine DYWIDAG Bau GmbH, Muenchen-vodeći partner i Strabag Zagreb (partner).
U redovni promet dionica Ravča-Vrgorac bit će puštena u 16 sati. Cestarina na dionici Ravča-Vrgorac iznosi četiri kune, a od Zagreba do Vrgorca 191 kunu za osobna vozila.