Premijerka Kosor je naglasila kako je današnje otvaranje ove prometnice od povijesne važnosti, jer se održava istog dana kada i završetak pregovore o ulasku Hrvatske u Europsku uniju.
Ponovila je da će Hrvatska 1. srpnja 2013. postati članica EU-a ističući da je Hrvatska prva zemlja nakon 1982. godine, kada je Grčka postala članica, koja samostalno ulazi u Europsku uniju.
Mi smo prva zemlja koja je imala 35 pregovaračkih poglavlja i prva smo zemlja koja je imala 23. poglavlje o pravosuđu, naglasila je premijerka Kosor.
Po njenim riječima završetak dionice Ravča-Vrgorac ima i veliko simbolično značenje u kontekstu priključenja Hrvatske EU. U pregovorima sa EU morali smo probijati mnoge tunele i graditi vijadukte jadnako kao i graditelji autoceste, rekla je.
Puštanjem u promet dionice Ravča-Vrgorac autocesta A1 Zagreb-Split-Dubrovnik bit će u prometu u ukupnoj dužini od 467 kilometara.
Na deset kilometara dugoj dionici Ravča-Vrgorac zbog teškog terena izvedeno je 10 objekata, od toga pet vijadukata, četiri nadvožnjaka i jedan tunel. Najznačajniji objekti su vijadukt Kotezi, dužine 1.226,6 metara i tunel Umac dužine 440 metara desna cijev i 386,7 metara lijeva cijev.
Radove na izgradnji te dionice izvodila je Poslovna udruga koju čine Hidroelektra-niskogradnja (vodeći partner), Viadukt Zagreb, Konstruktor-inženjering Split, Cesta Varaždin, Zagorje-Tehnobeton, Strabag Zagreb, Osijek-Koteks i zagrebačka Ingra. Radove na vijaduktu Kotezi izvodila je Poslovna udruga koju čine DYWIDAG Bau GmbH, Muenchen-vodeći partner i Strabag Zagreb (partner).
Najavljeno je da će u redovni promet dionica Ravča-Vrgorac biti puštena u 16 sati.
Cestarina na dionici Ravča-Vrgorac iznosi četiri kune, a od Zagreba do Vrgorca 191 kunu za osobna vozila.