Za najdrastičnije prekršaje poput vožnje u suprotnom smjeru, napuštanja mjesta nesreće, velikog prekoračenja dopuštene brzine kroz naseljena mjesta ili vožnje s više od 1,1 miligrama alkohola u krvi kazne iznose čak 1200 eura, uz automatsko oduzimanje vozačke dozvole, a slično vrijedi i za vozače kod kojih se testiranjem utvrdi da voze pod utjecajem droge.
Uz drastično povećanje kazni za najteže prekršaje smanjene su kazne za prekršaje koje nemaju bitnog utjecaja na sigurnost vožnje. Tako će, primjerice, vozačima koji odbiju zahtjev policije za pregled vozila smjeti biti određena kazna od 250 eura, umjesto dosadašnjih 400.
Novim pripisima nešto se povećavaju i kazne za prekoračenje brzine na autocestama, pa će se tako vozači koji brzinu prekorače za 40 kilometara na sat u odnosu na najvišu dopuštenu kažnjavati s 300 eura umjesto dosadašnjih 250, a za 50 kilometara iznad propisane 400 eura, uz zabranu daljnje vožnje.
Kazna za prolazak crvenog svjetla na semaforu podignuta je s 200 na 300 eura.
Policija strože sankcioniranje teških prometnih prekršaja opravdava ponovnim porastom broja nesreća pod utjecajem alkohola, zbog prevelikih brzina i vožnje u suprotnom smjeru. Isto tako odbija kritike da su nove kazne predrastične s obzirom na primanja i da bi na vozače trebalo djelovati preventivno, a posebno tvrdnje koje se mogu čuti među vozačima i u javnosti da strože kažnjavanje izvire iz nastojanja da se "krpaju rupe u državnom proračunu".
Propisi s područja sankcioniranja prometnih prekršaja u Sloveniji se izmjenama zakona pooštravaju otprilike svake dvije godine. Stručnjaci za to područje tvrde međutim da učinci viših kazni na sigurnost prometa traju samo nekoliko mjeseci nakon njihova uvođenja, dok se vozači na njih ne adaptiraju, te da je potrebno promijeniti "mentalitet" i agresivnost nekih vozača, a vozače kod kojih se višekratno ustanovi da voze pod utjecajem alkohola trajno udaljiti s cesta.