Na forumu, koji su organizirali Poslovni tjednik i časopis Banka, postavljeno je pitanje zašto Hrvatska ne iskorištava u dovoljnoj mjeri svoj geoprometni položaj, budući da je jedina srednjoeuropska zemlja koja izlazi i na Jadransko more i na Dunav, te zašto promet po 10. koridoru, jednom od glavnih europskih koridora, danas dosiže tek petinu tereta koji se kroz Hrvatsku prevozio prije rata.
Tomislav Josip Mlinarić s Fakulteta prometnih znanosti upozorio je da se Hrvatska uglavnom ne drži svojih strateških dokumenata te je podsjetio da je unatoč strategiji prometnog razvoja s kraja devedesetih u cestovnu infrastrukturu uloženo čak 90 posto sredstava za promet, dok je sve ostalo potpuno zanemareno.
Kao bivši čelnik HŽ-a, Mlinarić je upozorio na dotrajalost i vrlo loše stanje željezničke infrastrukture, ističući kako je željeznička mreža uglavnom jednokolosiječna a svega 40 posto pruga je elektrificirano.
Zbog lošeg stanja željeznice, čak 75 posto prometa iz riječke luke, koja još nije dosegla razinu prometa od prije rata, ide putem cestovne infrastrukture, što je porazna činjenica, napominje Mlinarić.
Također bi trebalo ulagati u obnovu voznog parka jer je prosjek HŽ-ovih vozila 35 godina starosti, a još uvijek se koriste čak i neka vozila stara 55 godina.
Založio se za hitno rješavanje problema zagrebačkog željezničkog čvora, što je investicija od dvije milijarde kuna, te izgradnju drugog kolosijeka barem do Karlovca, a po mogućnosti i do Ogulina, kako bi se rekonstruirao koridor 5b od Zagreba do Rijeke, čime bi se stvorili uvjeti za kvalitetni logističko - distributivni centar u ovom dijelu jugoistočne Europe.
Vodeći čovjek Končara Darinko Bago podsjetio je kako su u kriznim vremenima željeznice najsigurniji i socijalno najpravedniji oblik prijevoza, a investirati bi trebalo u projekte koji su komercijalno najopravdaniji, poput gradsko – prigradskog i regionalnog prometa.
Slavko Linić (SDP) pitao je zašto Luka Rijeka i Luka Ploče još uvijek nisu privatizirane. Troši se novac na neracionalne projekte umjesto da se privatiziraju luke, a trebaju nam i međunarodni operateri da uzmemo dio kolača, naglasio je Linić.