Pozorno praćeno istraživanje središnje japanske banke o poslovnom raspoloženju pokazalo je da je glavni indeks za velike proizvođače pao na šest bodova nakon potresa i tsunamija 11. ožujka, naprema sedam bodova zabilježenih prije katastrofe.
Indeks raspoloženja među velikim proizvođačima za sljedeća tri mjeseca pao je sa šest na minus dva boda. Za male i srednje proizvođače pao je na minus 18 bodova s minus šest bodova.
Središnja banka objavila je u ponedjeljak verziju istraživanja poslije potresa kako bi pokazala utjecaj katastrofe i nuklearne krize na poslovno raspoloženje u zemlji.
Potres magnitude 9,0 stupnjeva i tsunami uništili su veliki dio sjeveroistoka Japana, ubivši do 25.000 ljudi. Potvrđena je smrt više od 12.000 ljudi dok ih se 15.500 smatra nestalima.
Katastrofa je uništila mnoge tvornice u regiji, prisiljavajući niz kompanija, uključujući Toyota Motor i Sony, da obustave proizvodnju zbog nedostatka komponenata.
Sumorno raspoloženje vladalo je i među neproizvodnim kompanijama, uključujući robne kuće, pokazalo je istraživanje. Tako je indeks raspoloženja među velikim ne-proizvođačima za sljedeća tri mjeseca pao na minus četiri boda, sa sedam bodova. Velike robne kuće izvijestile su o oštrom padu prodaje u ožujku.