Institut je početkom ožujka anketirao 2.000 njemačkih domaćinstava i njegova je analiza pokazala da je indeks povjerenja potrošača za travanj kliznuo na 5,9 bodova, s revidiranih 6,0 bodova u ožujku, navodi se u priopćenju GfK-a.
GfK koristi rezultate svoje ankete kako bi objavio procjenu za sljedeći mjesec za najveće europsko gospodarstvo.
"Neizvjesno međunarodno okruženje u posljednje vrijeme i pojačani strah od inflacije doveli su do blagog pada potrošačkog raspoloženja u ožujku", objavio je GfK.
Anketa je provedena prije potresa i tsunamija koji su opustošili Japan 11. ožujka i doveli do nuklearne krize u elektrani Fukushima Daiichi sjeverno od Tokija, pa je moguće da će raspoloženje biti slabije i sljedećeg mjeseca.
Istraživanje potrošačkog raspoloženja obuhvaća ekonomska očekivanja, očekivanja prihoda i sklonost kupnji. Sve tri komponente zabilježile su pad u posljednjem istraživanju GfK-a.
"Trenutni nemiri u sjevernoj Africi i na Bliskom istoku, kao i rast cijena energije i roba glavni su razlozi blagog usporavanja u ovoj godini nakon jakog zamaha gospodarstva u 2010.", navodi se u priopćenju.