FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Konferencija o provedbi politike zaštite potrošača

Autor: tper
ZAGREB, 11. ožujka 2011. (Hina) - Zaštita potrošača područje je od javnog interesa, udovoljavanje standardima zaštite potrošača omogućava bolju poziciju na tržištu, a nužna je također i kontinuirana edukacija i informiranje potrošača i trgovaca o provedbi politike zaštite potrošača, istaknuto je na konferenciji "Provedba politike zaštite potrošača - edukacija i informiranje potrošača i trgovaca" u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).

Predsjednica Udruženja trgovine pri HGK Ljerka Puljić istaknula je kako je potrošač zadnjih godina sve svjesniji, a recesija ga je prisilila da racionalnije raspolaže kućnim budžetom.

Potrošač kupuje puno opreznije, traži podatke o proizvodu, želi se informirati, svjestan je svojih prava - prava na reklamaciju, prava da mu je u vrlo dugom roku trgovac dužan ili zamijeniti proizvod ili nadokanaditi štetu zbog greške na proizvodu.

Naglasila je kako se mora uspostaviti racionalna ravnoteža između obaveza trgovaca i onoga što potrošač objektivno može zahtijevati.

To ne može ići do mjere da ide na štetu trgovine, jer moramo biti svjesni da je trgovina danas izložena velikoj konkurenciji, padu marži, pritisku na smenjenje troškova, a svi ovi zahtjevi joj generiraju rast troškova. To je onaj dio gdje se mora uspostaviti razumjevanje između potrošača i trgovine, istaknula je.

Predsjednik Saveza udruga za zaštitu potrošača Nenad Kurtović je kazao kako informiranje i edukacija potršača treba doprinijeti da potrošači shvate svoja prava.

Problemi nastaju kad se potrošači nađu u situaciji da sa druge strane imaju nekog jakog trgovca, koji ima monopolski status te se potrošači onda uglavnom obraćaju udrugama.

Najveće primjedbe potrošača odnosi se na prodavaonice, dok je manje primjedbi na tržnice ili kioscima, kazao je. Što se robe tiče, najviše primjedbi je na elektroniku i električnu robu, zatim na obuću i odjeću, dok je primjerice malo prigovora na hranu.

Na konferenciji je istaknuto kako su prava potrošača u Hrvatskoj dosegnula europske standarde te kako je naša legislativa u rangu europske.

(Hina) xtp yds

An unhandled error has occurred. Reload 🗙