Tako je u prvom ovogodišnjem mjesecu u Europskoj uniji registrirano ukupno 1.041.650 novih automobila, priopćilo je udruženje.
Pritom su najveća europska tržišta bilježila različitu izvedbu, pa je tako u Njemačkoj prodaja porasla za 16,5 posto. Uvećana je i u Francuskoj, za znatno skromnijih 8,2 posto.
Španjolska je pak zabilježila nagli pad prodaje, za 23,5 posto, kao i Italija, za 20,7 posto. Dvoznamenkastu stopu pada prodaje ACEA bilježi i za Veliku Britaniju, u visini 11,5 posto.
Iskazano u apsolutnim brojkama, najviše je novih automobila u siječnju registrirano u Njemačkoj, 211.056. Na drugom je mjestu Francuska sa 185.521 registriranim novim automobilom a na trećem Italija sa 164.356 novih registracija.
Među pojedinim proizvođačima najveći je rast prodaje zabilježio najveći europski proizvođač automobila, njemački Volkswagen, u visini 5,9 posto, dok je japanska Toyota, najveći svjetski proizvođač automobila, izvijestila o padu prodaje za 11,1 posto.
Francuski Renault u siječnju je zabilježio pad prodaje za 5,2 posto, pri čemu je pad u segmentu Renaultovih brendova iznosio 9,3 posto, dok je niskobudžetna Dacia ostvarila rast prodaje za 17,8 posto.
Najsnažniji je pad zabilježila grupacija Fiat, za čak 20,2 posto.
Europski proizvođači pojačano se okreću Aziji i latinskoj Americi u potrazi za novim tržištima rasta kako bi prevladali stagnaciju potražnje kod kuće, s obzirom na pojačanu suzdržanost potrošača nakon ukidanja vladinih programa poticaja.