"Kanal" duljine 220 kilometara proglašen je alternativom Panamskom kanalu i povezivao bi pacifičku obalu Kolumbije s gradom u blizini Cartagene, gdje bi se uvezena kineska roba montirala za potrebe reeksporta u Sjevernu i Južnu Ameriku. U obrnutom smjeru kolumbijske bi sirovine odlazile u Kinu, piše londonski dnevnik FT.
Riječ je o jednom u nizu kineskih prijedloga koji bi znatno ojačali prometne veze s Azijom i poboljšali kolumbijsku infrastrukturu, ističe FT, pozivajući se na dokumente.
"Prijedlog je stvaran i razgovori su prilično uznapredovali", rekao je Santos u intervjuu za FT, objavljenom na internetskoj stranici tog lista.
Kroz Panamski kanal odvija se oko pet posto svjetske trgovine, uz godišnji promet oko 13 tisuća do 14 tisuća brodova.
"Ne želim potaknuti pretjerana očekivanja, ali to ima puno smisla", rekao je Santos, dodajući da je Azija "novi motor svjetske ekonomije".
Pozivajući se na neimenovane kineske i kolumbijske dužnosnike, novine su objavile da je najveći napredak postignut u razgovorima o gradnji ukupno 791 kilometra željezničke pruge i o proširenju luke Buenaventura na pacifičkoj obali Kolumbije.
Projekt vrijedan 7,6 milijardi dolara financira Kineska banka za razvoj a njime upravlja China Railway Group.