FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Predstavljena studija "Učinci krize na trgovinu na malo i vizija izlaska iz krize"

Autor: tper
ZAGREB, 3. studenog 2010. (Hina) - Gospodarska kriza najviše se odrazila na sektor maloprodaje, nakon razdoblja rasta od 2006. do 2008. trgovačka društva u 2009. godini bilježe stagnaciju prihoda, a kako su troškovi poslovanja i financijski rashodi povećani za 8 posto, to se odrazilo na smanjenje dobiti maloprodavača, pokazalo je studija Ekonomskog instituta "Učinci krize na trgovinu na malo i vizija izlaska iz krize" predstavljena danas u Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva.

Uz Ministarstvo gospodarstva, naručitelji studije su Hrvatska gospodarska komora i Hrvatska obrtnička komora

Kako se navodi u priopćenju Ministarstva gospodarstva, anketno istraživanej Ekonomskog instituta pokazalo je da je kriza imala negativniji utjecaj na tvrtke koje posluju u djelatnosti neprehrane nego na one koje koje posluju u djelatnosti prehrane. U 2009. godini u odnosu na 2008. godinu prihodi u sektoru prehrambenih proizvoda stagniraju, dok su oni u sektoru neprehrane smanjeni (za 4,8 posto).

Kriza se negativno odrazila i na obrtničku trgovinu čiji su prihodi u 2009. godini u odnosu na 2008. smanjeni za 7,6 posto, a rashodi za 3,4 posto, što se odrazilo na smanjenje dobiti obrtničke trgovine.

Velika trgovačka društva su povećala, a mala i srednja trgovačka društava te obrtnička trgovina smanjili tržišni udio, naglašava se u priopćenju.

Istraživanje je pokazalo i da je pad potražnje najveći ograničavajući čimbenik u hrvatskoj maloprodaji te da zajedno s rastućim eksternim troškovima (posebice financijskim rashodima) utječe na pad profitabilnosti maloprodavača.

Kao ograničavajući čimbenici razvoja maloprodajnih tvrtki navode se i nelikvidnost u gospodarstvu, porezno opterećenje, siva ekonomija, nelojalna konkurencija te nepovoljni uvjeti kreditiranja. Stavovi maloprodavača, kako se navodi, odražavaju vrhunac krize.

Istraživanje je identificiralo i dvije grupe antikriznih mjera koje tvrtke provode - one usmjerene prema smanjivanju troškova poslovanja i prema privlačenju kupaca s kvalitetnijom uslugom i nižim cijenama. Od ostalih mjera ističu se one koje se odnose na smanjenje nabavne vrijednosti trgovačke robe, smanjenje troškova poslovanja i povećanje prihoda od prodaje.

Ankete su pokazale da su maloprodavači koji su ostvarili rast prihoda i u vrijeme krize nastavili s ulaganjem u širenje prodajne mreže i razvoj. Istraživanje potvrđuje pozitivne efekte udruživanja, odnosno da poduzeća koja se udružuju u kupovne grupe za zajedničku nabavu robe ostvaruju veću profitabilnost od onih poduzeća koja se ne udružuju te da je povećana prodaja trgovačkih marki, navodi se u priopćenju.

(Hina) xtp yds

An unhandled error has occurred. Reload 🗙