Dožupan Luka Denona i predsjednik Županijske skupštine Marinko Dumanić podsjetili su danas na zaključke koje je u početku prosinca prošle godine donijelo Županijsko poglavarstvo u povodu upućivanja zakonskog prijedloga u Hrvatski sabor.
U zaključcima se navodi da "konačni prijedlog zakona ne uzima u obzir posebnosti linijskog obalnog prometa na Jadranu, gdje se bez državne potpore ne može održati brodar koji se za dodjelu koncesije javlja isključivo zbog dobiti u poslovanju, a ne zbog povezivanja otočnog stanovništva s kopnom".
Poglavarstvo smatra da se "uvodi model privatizacije Jadrolinije bez javne rasprave, osim prikaza studije" te da "32 trajektne linije moraju biti zakonom povlaštene, a time i Jadrolinija jer su one mostovi između otoka s kopnom i ne mogu biti predmet tržišnog natjecanja".
U zaključcima je navedeno da je osnivanje Agencije za obalni linijski promet suvišno ako se provode zakoni, a u skladu sa zakonima i natječaji za dodjelu koncesija.
U Županiji drže da država samo preko brodara u kojem ima većinski vlasnički udjel može provoditi političke, gospodarske, socijalne i vojne zadaće i interese.
Dožupan Denona kazao je da "Jadrolinija" mora ostati državni brodar i zadržati prvenstvene koncesije te da je Vlada glede konačnog prijedloga zakona, mijenjajući svoje odluke, pokazala neozbiljnost.
Županija će sazvati okrugli stol na koji će pozvati radnike "Jadrolinije", sindikate, županijske predstavnike u središnjoj vlasti i stručnjake u tom području, najavio je Denona te dodao da će i od saborskih zastupnika zatražiti očitovanje o zakonskom prijedlogu i privatizaciji "Jadrolinije".
Dumanić je naveo da je "Jadrolinija" "zadnje infrastrukturno poduzeće koje je još u hrvatskim rukama" te da bi konačni prijedlog zakona omogućio ulazak stranih vlasnika u "Jadroliniju", a time i da nositelji brodskih linija također budu stranci.
Dodao je da i Italija ima državnog brodara koji povezuje otoke i održava važnije brodske linije.
Na kraju je ocijenio da bi zakonom predviđena Agencija za obalni linijski pomorski promet sa sjedištem u Splitu mogla "obavljati one poslove koje Vlada ne želi obavljati" te da bi "u budućnosti mogla biti agencija za prljave poslove".