FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Saborska oporba protiv podjele HŽ-a

ZAGREB, 15. prosinca 2005. (Hina) - Saborska oporba usprotivila se učetvrtak na sjednici Hrvatskoga sabora Vladinu Prijedloga zakona opodjeli HŽ-a, držeći da se iza toga krije brza privatizacija HŽ-a irasprodaja njegove imovine.
ZAGREB, 15. prosinca 2005. (Hina) - Saborska oporba usprotivila se u četvrtak na sjednici Hrvatskoga sabora Vladinu Prijedloga zakona o podjeli HŽ-a, držeći da se iza toga krije brza privatizacija HŽ-a i rasprodaja njegove imovine.

Državni tajnik u Ministarstvu prometa Dražen Breglec, obrazlažući Vladin prijedlog podjele HŽ-a, koji je u hitnoj saborskoj proceduri, rekao je da bi se HŽ podijelio na na četiri društva - upravljanje, održavanje i izgradnja željezničke infrastrukture, prijevoz putnika, prijevoz tereta i vuču vlakova. Osnovalo bi se i krovno društvo kojemu bi država bila jedini vlasnik.

Pojašnjavajući razloge hitnosti postupka, Breglec je podsjetio da od 1. siječnja iduće godine na snagu stupa Zakon o željeznicama iz 2003., koji je predvidio takvu podjelu.

Ta je podjela ključna mjera u restrukturiranju HŽ-a, koja će željeznice osposobiti za konkurenciju na europskom tržištu, a Hrvatska ju je dužna provesti i zbog smjernica EU te obveza iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju, rekao je Breglec.

Vladin prijedlog podjele HŽ-a naišao je na kritike saborske oporbe, koja smatra da se iza tog prijedloga krije brza privatizacija HŽ-a i rasprodaja njegove imovine, vrijedne 7,5 milijardi kuna. Oporbenjaci, naime, smatraju da je restrukturiranje željeznica nemoguće bez prethodne modernizacije.

Drže i da četiri tvrtke na koje Vlada želi podijeliti HŽ, zbog zastarjele tehnologije, neće biti konkurentne na budućem zajedničkom europskom tržištu željezničkog prometa.

"Iz luka Ploče i Rijeka teret će voziti strani operatori, jer naši naprosto neće biti konkurentni", ocijenio je Slavko Linić (SDP), upozoravajući da su HŽ-ovi vagoni i lokomotive stari između 25 i 30 godina.

Linić smatra da će predloženi zakon uništiti vuču i teretni prijevoz, te da će dovesti u pitanje 7000 radnika u tim djelatnostima, ali i radnike u vezanoj industriji - "Đuri Đakoviću", "Končaru", "Gredelju" i drugim tvrtkama.

Vladu je pozvao da, umjesto da ide na podjelu HŽ-a pod pritiskom rokova, za još godinu dana odgodi primjenu Zakona o željeznici.

Taj zakon, naime, propisuje razdvajanje željezničkog prometa i infrastrukture te liberalizaciju tržišta, a na snagu stupa od 1. siječnja 2006.

Predloženoj podjeli protivi se i Tonči Tadić (HSP), koji smatra da se "iza svega možda krije jedan jedini cilj, a to je brza privatizacija HŽ-a i grabež njegovih nekretnina".

Upozoravajući na grupiranja željezničkih operatora na europskom tržištu i stvaranje željezničkih lobija, Tadić je kazao kako u predloženom zakonu nema ni riječi o tome gdje će sve Hrvatske željeznice imati pravo voziti i što ih sve tamo čeka.

Na kritike oporbe, državni tajnik u Ministarstvu prometa Dražen Breglec odgovara kako nije riječ o prodaji, nego o podjeli nekretnina, koje će, kaže, i dalje ostati u državnom vlasništvu.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙