FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Sindikat pomoraca o konačnom prijedlogu zakona o obalnom prijevozu

RIJEKA, 14. prosinca 2005.(Hina) - Središnji odbor Sindikata pomoracaHrvatske (SPH) ocijenio je da je konačni prijedlog zakona o prijevozuu linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu nedorečen i da biodredbe trebale biti jasnije, izvijestio je danas na konferenciji zanovinare predsjednik SPH Vladimir Svalina, iznijevši deset glavnihprimjedaba.
RIJEKA, 14. prosinca 2005.(Hina) - Središnji odbor Sindikata pomoraca Hrvatske (SPH) ocijenio je da je konačni prijedlog zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu nedorečen i da bi odredbe trebale biti jasnije, izvijestio je danas na konferenciji za novinare predsjednik SPH Vladimir Svalina, iznijevši deset glavnih primjedaba.

Tekst ne može dobiti prolaznu ocjenu i na osnovi takva zakona ne bi se smjeli donositi pravilnici kojima bi se uređivalo to područje, kazao je.

Konačni prijedlog zakona nedavno je, pošto ga je razmotrila Vlada, povučen iz postupka i vraćen na doradbu, a Sindikat je primjedbe prije nekoliko dana dostavio Vladi kako bi ih, kako kažu, prihvatila do siječnja 2006., kad se očekuje završetak doradbe prijedloga.

Govoreći o zakonskim odredbama, Svalina je istaknuo da se linijski i povremeni pomorski obalni promet mora liberalizirati postupno, u skladu s javnim interesima. "Središnji odbor SPH traži da se prvenstvene koncesije dodijele hrvatskim brodarima i to na svim linijama koje održavaju ako ispunjavaju uvjete za plovidbu broda i prava pomoraca", naveo je.

Svalina je naglasio kako je "važno da tajkuni ne iskoriste koncesioniranje da uvedu stare brodove, sruše cijenu rada, 'Jadroliniju' i druge brodare te da ne ugroze sigurnost plovidbe".

Nadalje, SPH smatra da se predloženim osnivanjem agencije za obalni linijski pomorski promet želi prebaciti odgovornost na nižu razinu te da se tako otvara mogućnost manipuliranja. "Ako se ta agencija ipak osnuje, tada u upravnom vijeću treba biti predstavnik pomoraca", rekao je Svalina.

Sindikat traži i da se u konačni prijedlog uvrsti i na sve koncesionare primjenjuje odredba o primjeni Nacionalnoga kolektivnog ugovora za hrvatske pomorce, uz uvjet da taj ugovor potpiše reprezentativan dio brodara i sindikata.

Sindikat se oštro suprotstavlja mogućnosti da se na brodovima u vlasništvu brodara na koje će se primjenjivati zakon zapošljavaju strani pomorci. K tomu "Sindikat ne pristaje da strani brodari obavljaju prijevoz u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu, bez obzira na pritiske iz Europske unije".

Svalina je još kazao da SPH traži da se razrade i socijalnim partnerima daju na uvid uvjeti za dodjelu koncesija te da u konačnom prijedlogu budu navedeni uvjeti za brodove, trajekte i brze brodove koncesionara.

U nastavku konferencije predstavnici SPH iskazali su suzdržanost prema izrađenoj studiji o privatizaciji "Jadrolinije", istaknuvši da se SPH zalaže za radničko dioničarstvo.

U svezi sa skorim pregovorima SPH i Hrvatske udruge poslodavaca-brodara u međunarodnoj pomorskoj plovidbi "Mare Nostrum" o obnovi Nacionalnoga kolektivnog ugovora za hrvatske pomorce u međunarodnoj plovidbi, u SPH su optimistični jer je, kako je rečeno, to područje uglavnom uređeno i vladaju globalni tržišni uvjeti.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙