Splitska putnička luka, prema riječima ravnatelja Lučke uprave Split Branka Grgića, danas je po putničkom prometu treća luka na Mediteranu. Nova infrastruktura i organizacijski ustroj rezultirali su brojem od tri i pol milijuna prevezenih putnika i 650 tisuća vozila tijekom prošle godine, pri čemu nije zabilježeno čekanje na ukrcaj duže od pola sata.
Na prezentaciji, kojoj je bio nazočan i premijer Ivo Sanader, važnom je istaknuta i činjenica da je pod pokroviteljstvom Vlade donesena nova Strategija razvoja Gradske luke Split čija bi realizacija Splitu trebala dati nove razvojne poticaje.
U knjizi su Žuvić, pomorski publicist i novinar i Klarić, novinski fotograf, prikazali zbivanja u povijesti Luke Split. Kao ključne odrednice u povijesti Splita i njegove luke, Žuvić je izabrao zbivanja u zadnjih 500 godina, otkad je zalaganjem Daniela Rodrigueza, splitskog poslovnog čovjeka koji je od Mlečana i Turaka ishodio da Split bude lučko središte, luka ostvarila značajan razvoj i poprimila sadašnje vizure, zatim posljednjih pedeset godina kada su u luci nastale najveće promjene selidbom teretnog prometa u Sjevernu luku te posljednjih pet godina, u kojima je Split postao trećom najprometnijom putničkom lukom na Sredozemlju.
Iz te podjele, nastao je neuobičajen naslov knjige.
Uz to što se u knjizi iznose i objašnjavaju najznačajnija zbivanja iz povijesti luke, donose se dosad za mnoge potpuno nepoznate činjenice kao što su posjet američkog nosača zrakoplova 'Coral Sea' 1952. godine i sovjetske krstarice 'Mihail Kutuzov', 1956. godine.
Do pojave danas predstavljene knjige nitko se temeljito nije bavio problematikom splitske luke, od 1914. godine kada je tu tematiku obradio Grga Novak u knjizi 'Povijest Splita', a fragmentarno je o splitskoj luci šezdesetih godina pisao i Duško Kečkemet, rekao je na prezentaciji Marijan Žuvić.
Cjelokupni prihod od prodaje knjige namijenjen je Dječjem odjelu za onkologiju i hematologiju Kliničke bolnice Split.