ZAGREB, 30. listopada (Hina) - O automobilima kao zagađivačima okoliša piše se doslovce iz dana u dan. I dok su automobili "krivi za sve", oči zaštitara okoliša rijetko su, prerijetko uprta u nebo, a upravo se nad našim glavama odvija
zračni promet sa svim lošim ekološkim posljedicama, u ostalom kao i na zemlji. Ni zrakoplovi u tom pogledu nisu nevini! #l# Stručnjaci upozoravaju da kerozin kao pogonsko gorivo civilnog i vojnog zrakoplovstva tijekom izgaranja ostavlja "prljave tragove" na nebu. Naime, vodik, koji je ekološki puno prihvtljiviji još se uvijek, globalno gledajući, ne koristi. Klimatologe uznemiruje utjecaj zračnog prometa na "globalno zagrijavanje" ili tzv. "efekt staklenika", upozorava se u napisu 'Ni zrakoplovi nisu nevini' objavljenom u glasniku 'INA'. Napominje se,da u visokim atmosferskim slojevima zrakoplovi, među ostalim, godišnje za sobom ostave oko 90 milijuna tona vode nastale izgaranjem goriva. To "nebesko more" ostaje tamo negdje gore oko godinu dana pretvoreno u ledene kristale ili oblake. Upravo ti kristalići reflektiraju toplinsko isijavanje sa Zemlje pojačavajući toplinu u već pregrijanom "stakleniku". Nedvojbeno je, da avionski letovi na velikim visinama nisu ekološki čisti. Uz vjernike, astronome i meteorologe, sve je više i "ekoloških
ZAGREB, 30. listopada (Hina) - O automobilima kao zagađivačima
okoliša piše se doslovce iz dana u dan. I dok su automobili "krivi za
sve", oči zaštitara okoliša rijetko su, prerijetko uprta u nebo, a
upravo se nad našim glavama odvija zračni promet sa svim lošim
ekološkim posljedicama, u ostalom kao i na zemlji. Ni zrakoplovi u
tom pogledu nisu nevini! #l#
Stručnjaci upozoravaju da kerozin kao pogonsko gorivo civilnog i
vojnog zrakoplovstva tijekom izgaranja ostavlja "prljave tragove"
na nebu. Naime, vodik, koji je ekološki puno prihvtljiviji još se
uvijek, globalno gledajući, ne koristi. Klimatologe uznemiruje
utjecaj zračnog prometa na "globalno zagrijavanje" ili tzv. "efekt
staklenika", upozorava se u napisu 'Ni zrakoplovi nisu nevini'
objavljenom u glasniku 'INA'. Napominje se,da u visokim
atmosferskim slojevima zrakoplovi, među ostalim, godišnje za sobom
ostave oko 90 milijuna tona vode nastale izgaranjem goriva. To
"nebesko more" ostaje tamo negdje gore oko godinu dana pretvoreno u
ledene kristale ili oblake. Upravo ti kristalići reflektiraju
toplinsko isijavanje sa Zemlje pojačavajući toplinu u već
pregrijanom "stakleniku". Nedvojbeno je, da avionski letovi na
velikim visinama nisu ekološki čisti.
Uz vjernike, astronome i meteorologe, sve je više i "ekoloških
pogleda" uprto u nebo.
(Hina) ld ld