ZAGREB, 28. listopada (Hina) - Prije dvije dekade podignut je 'Krčki most'. Naime, 1980. godine otvoren je za promet most između kopna i otoka Krka. Riječ je o važnom datumu hrvatske mostogradnje, jer je bio dosegnut "svjetski rekord
u rasponu nosivog armiranobetonskog luka." #l# Prijelaz s kopna na otok Krk ostvaren je, u stvari, dvama uzastopnim mostovima: prvim, kopno - otočić Sv. Marko i drugim, Sv. Marko - otok Krk. Luk prvog mosta, raspona je 390 m, čime je 1980. za 85 m premašen raspon dotada najvećeg armiranobetonskog luka na svijetu, izgrađenog za most Gladesville preko rijeke Paramatte kod Sydneya u Australiji. Drugi most s rasponom luka od 244 m, također je pripadao lučnim betonskim mostovima najvećih raspona "U vrijeme kad je izgrađen, bio je na šestom mjestu u svijetu", napominje se u prikazu 'Dvadeseta obljetnica mosta kopno - otok Krk', autora Veselina Simovića, objavljenom u najnovijem broju stručnog časopisa 'Građevinar'. U nastavku napisa, autor ne propušta upozoriti, da i Paški most, s rasponom luka od 193 m, spada u skupinu svjetskih betonskih mostova s najvećim lučnim rasponima. Kada su prije dvadeset godina izgrađena dva mosta kojima se Krk povezuje s kopnom, ta je složena građevina nazvana 'Titovim mostom', da bi danas nosila jednostavan naziv: 'Krčki most.'
ZAGREB, 28. listopada (Hina) - Prije dvije dekade podignut je
'Krčki most'. Naime, 1980. godine otvoren je za promet most između
kopna i otoka Krka. Riječ je o važnom datumu hrvatske mostogradnje,
jer je bio dosegnut "svjetski rekord u rasponu nosivog
armiranobetonskog luka." #l#
Prijelaz s kopna na otok Krk ostvaren je, u stvari, dvama uzastopnim
mostovima: prvim, kopno - otočić Sv. Marko i drugim, Sv. Marko -
otok Krk. Luk prvog mosta, raspona je 390 m, čime je 1980. za 85 m
premašen raspon dotada najvećeg armiranobetonskog luka na svijetu,
izgrađenog za most Gladesville preko rijeke Paramatte kod Sydneya u
Australiji. Drugi most s rasponom luka od 244 m, također je pripadao
lučnim betonskim mostovima najvećih raspona "U vrijeme kad je
izgrađen, bio je na šestom mjestu u svijetu", napominje se u prikazu
'Dvadeseta obljetnica mosta kopno - otok Krk', autora Veselina
Simovića, objavljenom u najnovijem broju stručnog časopisa
'Građevinar'. U nastavku napisa, autor ne propušta upozoriti, da i
Paški most, s rasponom luka od 193 m, spada u skupinu svjetskih
betonskih mostova s najvećim lučnim rasponima. Kada su prije
dvadeset godina izgrađena dva mosta kojima se Krk povezuje s
kopnom, ta je složena građevina nazvana 'Titovim mostom', da bi
danas nosila jednostavan naziv: 'Krčki most.'
Prva "ozbiljna" zamisao o mostu pojavila se nakon Prvog svjetskog
rata, potkraj 1918., a prvo idejno rješenje obznanjeno je 1920.
godine.
(Hina) ld ld