FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

LAT 6. VI. O BUSHU I EUROPI

US-E-KRIZA- PB, PD, PN, PL, PP, PR, PG-Obrana-Diplomacija-Proračun-Organizacije/savezi LAT 6. VI. O BUSHU I EUROPI SJEDINJENE DRŽAVETHE LOS ANGELES TIMES6. VI. 2001.Odlučno Bushovo iznošenje planova razoružat će Europljane"Za dva tjedna, predsjednik Bush će otići u Europu, no u složenim okolnostima. Njegov prvi predsjednički put u inozemstvo nosi koristan simbolizam, no saveznici su skeptičniji glede sposobnosti i predanosti SAD-a nego na početku ikoje druge američke administracije. Kako je toliko mnogo toga u igri, predsjednik mora razoružati one koji sumnjaju tako da odlučno iznese planove za NATO i jasno iskažečelnu ulogu SAD-a. Slično stanje bilo je prije osam godina, predsjednik Clinton također je brinuo zbog europskih saveznika, posebice zbog njihove neodlučnosti glede Bosne. No na sastanku ministara obrane NATO-a, u listopadu 1993. godine, ministar obrane Les Aspin predložio je hrabri i opsežni plan za europsku sigurnost koji je tvorio osnovu za veliki dio trasnformacija unutar NATO-a. Europske sumnje glede Clintonove administracije odmah su se raspršile. Bush na sličan način može osvojiti povjerenje iznoseći plan predvođenja transatlantskih odnošaja. Osim obveznog potvrđivanja
SJEDINJENE DRŽAVE THE LOS ANGELES TIMES 6. VI. 2001. Odlučno Bushovo iznošenje planova razoružat će Europljane "Za dva tjedna, predsjednik Bush će otići u Europu, no u složenim okolnostima. Njegov prvi predsjednički put u inozemstvo nosi koristan simbolizam, no saveznici su skeptičniji glede sposobnosti i predanosti SAD-a nego na početku ikoje druge američke administracije. Kako je toliko mnogo toga u igri, predsjednik mora razoružati one koji sumnjaju tako da odlučno iznese planove za NATO i jasno iskaže čelnu ulogu SAD-a. Slično stanje bilo je prije osam godina, predsjednik Clinton također je brinuo zbog europskih saveznika, posebice zbog njihove neodlučnosti glede Bosne. No na sastanku ministara obrane NATO-a, u listopadu 1993. godine, ministar obrane Les Aspin predložio je hrabri i opsežni plan za europsku sigurnost koji je tvorio osnovu za veliki dio trasnformacija unutar NATO-a. Europske sumnje glede Clintonove administracije odmah su se raspršile. Bush na sličan način može osvojiti povjerenje iznoseći plan predvođenja transatlantskih odnošaja. Osim obveznog potvrđivanja nastavka uloge Amerike kao europske sile, trebao bi predložiti pet inicijativa: - Dovršiti zadatak na Balkanu. Pentagon je možda u pravu kada tvrdi da su vojni zadaci u Bosni i na Kosovu u slijepoj ulici. No jedinstvo NATO-a ovisi o zajedničkom odlučivanju zemalja članica NATO-a kada su posrijedi takova pitanja, a civilne zadaće od ključne važnosti tek su pred nama. Bush bi trebao pozvati Europljane da nam se pridruže kako bismo posao na Balkanu dovršili, pomogli narodima Balkana da riješe vlastite probleme kod kuće i da zauzmu svoje mjesto u europskom društvu. - Odrediti uvjete slijedećeg kruga širenja NATO-a. U Pragu, u studenom 2002. godine, čelnici NATO-a moraju odlučiti hoće li primiti nove članove i ako da, koje. Bush bi trebao objaviti svoju potporu za primanje novih zemalja članica u NATO; još jednom ponoviti svoje odbijanje ikakvog veta iz Rusije- posebice glede baltičkih zemalja; iznijeti program za uključivanje Moskve i pozvati europske saveznike da zemljama kandidatkinjama pruže veću potporu za vojnu i gospodarsku reformu. - Predložiti sporazum između NATO-a i EU-a glede sigurnosne i obrambene politike EU-a. Predsjednik bi trebao ponuditi potpunu podršku stvaranju novih snaga za brzo djelovanje, pod slijedećim uvjetima: da one uključuju i države članice NATO-a koje nisu članice EU-a (Turska, Norveška) u svemu osim kada je u pitanju odlučivanje o slanju snaga na teren; da integriraju operativno vojno planiranje s onim NATO-a i da potvrde prvenstvo NATO-a. Ako EU ispuni te zahtjeve, Bush bi trebao ponuditi pomoć u obliku visoke tehnologije iz SAD-a (...). - Odluke glede raketne obrane donositi nakon opsežnih savjetovanja s našim saveznicima. Saveznici prihvaćaju to da je Bushova administracija predana programu raketne obrane, no malo ih je uvjereno kako će koristi takovog programa biti veće od novčanih obveza. Bush je pravilno učinio kada je ponudio savjetovati se sa saveznicima prije donošenja konačnih odluka. Sada bi se trebao obvezati na zajedničko procjenjivanje prijetnji i donošenje odluka glede načina na koji se od njih obraniti. Mora potvrditi i važnost sporazuma za kontrolu oružja. Jednostavno opovrgnuti vrijednost 'Sporazuma za zabranu proturaketnih sustava' (ABM) je opasno. Predsjednik mora predvoditi multilateralnu zamjenu i zatražiti od senata da ratificira 'Sporazum za zabranu opsežnih ispitivanja'. - Predložiti novo strateško partnerstvo između SAD-a i EU-a. Savršeno mjesto za iznošenje ovog prijedloga jest na sastanku na vrhu EU-a, koji bi 14. lipnja trebao biti održan u Gothenbergu, u Švedskoj. Takvo je partnerstvo logično. Restrukturiranje NATO-a za 21. stoljeće je završeno. Sve samouvjerenija Europska Unija uvela je jedinstvenu valutu i stvara institucije i za vanjsku i za obrambenu politiku. No postoje i veliki problemi, uključujući skoro konstantne transatlantske prepirke glede trgovine. Problemi koji postoje izvan Europe i Sjeverne Amerike - međunarodni kriminal, migracije, okoliš, globalizacija, nove sigurnosne prijetnje i potrebe zapostavljenih područja kao što su ona u Africi - bit će riješeni samo ako SAD i europski saveznici ulože svoja sredstva, talente i političku volju. Takvo strateško partnerstvo, koje bi bilo inicirano i održavano na najvišim razinama, pomoglo bi smanjiti i napetosti između SAD-a i EU-a glede trgovine i obrane ukorjenjujući ih u široj svrsi. Sve u svemu, ovaj plan s pet točaka odmah bi u potpunosti izmijenio položaj administracije u Europi i potaknuo bi europsku sigurnost u predsjednikovu viziju i vodstvo", piše Robert E. Hunter.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙