IT-AT-ideologije-Politika IT-14.V.LA REPUBBLICA - AUSTRIJSKI ANTISEMITIZAM ITALIJALA REPUBBLICA14. V. 2002.U Beču zrcalo Europe: "Antisemitizam je vaša bolest""'Wunderbar', predivno, likuje Beč čitajući vijesti iz Francuske, među
sokom od jabuka i kavom s vrhnjem. Niti jedna zemlja ne uživa više od Austrije nakon velikog straha od Le Pena. Ponižena sankcijama EU-a protiv Haidera, i potom oslobođena, danas prati poraz svojih tužitelja. Belgija koja je vikala više od svih oborena je eksplozijom flamanske ultradesnice i povratkom antisemitizma. Nizozemska, stari školski brod demokracije, ima ksenofobe u okomitom uzletu.(...)Ne vidiš li, kažu ti ljudi, da se upravo ovdje, u Austriji koja je izazvala toliki skandal, Židovima ne događa ništa? Muslimanski useljenici, unatoč rata s Izraelom, rade poput pčela radilica, razvrstani i pokriveni. Prestrašeni katolici ne viču, policija ne bilježi atentate krajnje desnice. Ima li smisla ustrajati na traženju antisemitizma u zemlji gdje sve, pa i ksenofobija, ostaje prikriveno šaputanje, podrazumijevajuće, mrmljanje u stubištu, ćaskanje u kavani? Austrijska povijest uči da ima smisla. (...)Što kazati o Haideru, koji je kao i Le Pen trčao naći se s Husseinom
ITALIJA
LA REPUBBLICA
14. V. 2002.
U Beču zrcalo Europe: "Antisemitizam je vaša bolest"
"'Wunderbar', predivno, likuje Beč čitajući vijesti iz Francuske,
među sokom od jabuka i kavom s vrhnjem. Niti jedna zemlja ne uživa
više od Austrije nakon velikog straha od Le Pena. Ponižena
sankcijama EU-a protiv Haidera, i potom oslobođena, danas prati
poraz svojih tužitelja. Belgija koja je vikala više od svih oborena
je eksplozijom flamanske ultradesnice i povratkom antisemitizma.
Nizozemska, stari školski brod demokracije, ima ksenofobe u
okomitom uzletu.(...)
Ne vidiš li, kažu ti ljudi, da se upravo ovdje, u Austriji koja je
izazvala toliki skandal, Židovima ne događa ništa? Muslimanski
useljenici, unatoč rata s Izraelom, rade poput pčela radilica,
razvrstani i pokriveni. Prestrašeni katolici ne viču, policija ne
bilježi atentate krajnje desnice. Ima li smisla ustrajati na
traženju antisemitizma u zemlji gdje sve, pa i ksenofobija, ostaje
prikriveno šaputanje, podrazumijevajuće, mrmljanje u stubištu,
ćaskanje u kavani? Austrijska povijest uči da ima smisla. (...)
Što kazati o Haideru, koji je kao i Le Pen trčao naći se s Husseinom
tijekom rata na Bliskom istoku. Na povratku je izjavio: ne
razumijem zašto moramo nametnuti sankcije Saddamu a ne onima koji
ubijaju palestinsku djecu. I tako na putu koji je otvorila desnica,
galopirala banalizacija. Nalazi neizravni odjek u nedjeljnim
patetičnim pismima Kronen Zeitunga, najčitanijeg svjetskog lista
koji se tiska u tri milijuna primjeraka za osam milijuna
stanovnika. Najjačem graditelju austrijskog medijskog
razmišljanja.
Iza toga, kao i obično, stoji priča o novcima. 2001. svjetska
židovska zajednica, uz pomoć tima američkih odvjetnika, možda i
preagresivnih za mjesne običaje, od Beča dobila paušalnu odštetu za
dobra koja su nacisti oduzeli Židovima. Odmah je došla reakcija
izbjeglica iz Sudeta, koji sada isto traže odštetu od Praga i
Bratislave. Desnica je odmah zajahala priču, postavljajući odštetu
kao uvjet za ulazak Češke i Slovačke u EU. Kao rezultat došlo je do
domino efekta potraživanja od Poljske do Slovenije, s
predvidljivim kočenjem europskog širenja na istok.(...)
Dok se protuhaiderovski prosvjedi gase, neonacisti ponovno postaju
vidljivi. 13. travnja zauzeli su pješačku zonu Kaertnerstrassea i
vikali su 'Stranci van' pred stotinama turista. Šok za uređeni Beč,
kojim s lijeva upravlja dobri gradonačelnik Michael Haupl.
Policije nije bilo, bila je angažirana drugdje. Gdje? Na nadzoru
protuprosvjeda ljevice. 'I to je znak', komentira Rubina Mohrig, iz
novinara bez granica. 'Znači da se na neonaciste i ljevice gleda kao
na jednake, suprostavljene ekstremizme'.
Tako u mirnoj Austriji desnica postaje hrabrija, i za 8. svibnja,
dan primirja 1945, saziva mega-skup u prijestolnici. Na Trgu
heroja, kako bi obilježila ne oslobođenje, već poraz pretrpljen od
saveznika. (...)
Nevjerojatna priča židovskog novinara Karla Pfeiffera, starog 72
godine, savršeno sažima ozračje zastrašivanja koje se uspostavlja
u austrijskom pravosuđu s desnim centrom na vlasti. Vrhovni sud je
Pfeiffera optužio da je moralni podstrekač jednog ubojstva,
zapravo k tome samoubojstva jednog revizionističkog znanstvenika
kojega je snažno kritizirao.(...)
Od tada za zakon Pfeiffer postaje ubojica. Posljedica je da tko god
to napiše ne može biti osuđen. Poput Andreasa Moelzera, Haiderovog
duhovnog oca koji ga napada u tisku. (...) No drugi suci idu još
dalje. Poput Ernsta Maurera, jamca slobode tiska. U jednoj je
presudi napisao: 'Biti za čistoću rase, poučavati čistoću kulturne
baštine, biti protiv integracije stranaca nije po sebi negativna
stvar'. Rječnik je isti kao i nacistički: Rassenreinheit,
Erngesundheitlehre.
'Najluđa stvar je što je moja priča imala golem odjek u Njemačkoj,
ali ne i u Austriji', primjećuje Pfeiffer. 'Ovdje se nitko ne
obračunava sa stvarnošću. Ni novinari. A to nije samo
antisemitizam. To je i uvreda slobodi tiska'.", piše Paolo Rumiz.