ZAGREB, 25. travnja (Hina) - Mobilnost profesora i studenata jedno je od osnovnih načela Bolonjske deklaracije koje prije svega znači međunarodnu suradnju za koju se svaka zemlja, pa tako i Hrvatska, treba pripremati, istaknuo je
profesor Gvozden Flego u današnjoj cjelodnevnoj raspravi o znanosti i visokome školstvu održanoj u Odboru za obrazovanje, znanost i kulturu Hrvatskoga sabora.
ZAGREB, 25. travnja (Hina) - Mobilnost profesora i studenata jedno
je od osnovnih načela Bolonjske deklaracije koje prije svega znači
međunarodnu suradnju za koju se svaka zemlja, pa tako i Hrvatska,
treba pripremati, istaknuo je profesor Gvozden Flego u današnjoj
cjelodnevnoj raspravi o znanosti i visokome školstvu održanoj u
Odboru za obrazovanje, znanost i kulturu Hrvatskoga sabora.#L#
Rasprava o toj temi priređena je u sklopu trodnevne tematske
sjednice "Znanje - temelj poželjne budućnosti Hrvatske" saborskoga
Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu koju je potaknuo
predsjednik Odbora Ante Simonić, a počela je jučer raspravom o
predškolskom, osnovnoškolskom i srednjoškolskom obrazovanju te
cjeloživotnom učenju.
Kada je riječ o potrebi pripreme sveučilišta za međunarodnu
suradnju Flego smatra da treba govoriti i o problemima koji će
nastati ako brzo ne osvijestimo tu potrebu. Jer u današnje vrijeme
više se ne može govoriti o reformi sveučilišta budući da se
sveučilišta stalno mijenjaju i ona moraju "u hodu" provoditi
evaluaciju i samoevaluaciju.
I studentsko pitanje bilo je jedno od brojnih dotaknutih u raspravi
kojoj je okosnica bila radni tekst zakona o znanosti i visokome
obrazovanju.
Potpredsjednik Hrvatskoga studentskog zbora Marko Potrebica
izjavio je da su studenti u Hrvatskoj na rubu egzistencije te da
svaki drugi mora, da bi uopće mogao studirati, i raditi tijekom
studija. Zato su studenti posebno negativno primili odluku o
ukidanju oko 25.000 dječjih doplataka koja je, rekao je, najviše
pogodila najsiromašnije studente. Jednako negativno, dodao je,
studenti reagiraju i na najave oporezivanja studentskih zarada.
Na današnjoj sjednici okupili su se brojni predstavnici akademske
zajednice, nadležnoga ministarstva na čelu s ministrom znanosti i
tehnologije Hrvojem Kraljevićem te dio saborskih zastupnika koji
su prvi put na istome mjestu imali priliku iznijeti svoja
stajališta o aktualnim problemima u znanosti i visokome
obrazovanju.
Kako je više puta ponovio predsjednik Odbora Ante Simonić, cilj i
namjera rasprave nije odgovoriti na pitanja već na temelju
iznijetih stajališta, kao i pisanih priloga, utvrditi prioritete u
području znanosti i visokoga obrazovanja. Nakon što će o tim
prioritetima raspraviti saborski Odbor za obrazovanje, znanost i
kulture i donijeti zaključke, uputit će Vladi konkretna pitanja za
što će pak, najavio je, za posredovanje zamoliti predsjednika
Hrvatskoga sabora Zlatka Tomčića.
Rasprava se nastavlja sutra kada će i završiti tematska sjednica
saborskoga Odbora za obrazovanje, znanosti i kulturu.
(Hina) ip ln