Ova agencija sa sjedištem u Ljubljani bavi se tržišnim, medijskim i društvenim istraživanjima, a na poticaj slovenskog "Merkatora" provodi istraživanje pod nazivom Product Group Manager (PGM) koje proučava zastupljenost robnih marki na tržištima Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine te Srbije.
Predstavnik CATI-ja Zenel Batagelj novinarima je u Sarajevu predstavio rezultate istraživanja provedenog tijekom svibnja istaknuvši pritom kako je novi krug istraživanja okončan u prosincu no da prvi rezultati pokazuju kako nema značajnijih promjena u odnosu na podatke prikupljene prije šest mjeseci.
Analizom je obuhvaćeno 80 kategorija proizvoda široke potrošnje te čak dvije i pol tisuće robnih marki čija je zastupljenost na tržištima mjerena na temelju 13 indikatora.
Svake godine provode se dva kruga istraživanja koja obuhvaćaju četiri tisuće ispitanika a ove godine prvi puta analizirano je i stanje na tržištu BiH.
Zajedničko za tržišta Slovenije, Hrvatske i Srbije je to što kupci u tim zemljama uglavnom podupiru domaće proizvode, dok u slučaju BiH prevladava uvozna roba.
Potrošači u Hrvatskoj najprepoznatljivijim brandom drže Vegetu.
Taj je proizvod na drugom mjestu popularnosti robnih marki u BiH, a u Sloveniji na četvrtom.
Vegete međutim nema među prvih dvadeset brandova u Srbiji gdje je njeno mjesto preuzeo domaći Začin C.
Drugi na popisu brandova u Hrvatskoj je onaj Zvijezdin, kojega međutim uopće nema među prvih dvadeset u tri susjedne zemlje.
Potrošači u BiH tako primjerice najprepoznatljivijim brandom drže onaj pod čijim nazivom se prodaje ulje Floriol uvezeno iz Mađarske.
Od hrvatskih brandova među potrošačima u BiH popularni su još Margo koji se nalazi na 10. mjestu, riblje konzerve Eva su na 14. te Krašov keks "Domaćica" koji je na 19. mjestu.
Na popisu prvih dvadeset brandova u Sloveniji i Srbiji nema niti jednog iz Hrvatske.
Hrvatski su kupci među svojih prvih dvadeset robnih marki uvrstili slovensku Palomu koja je na 5. mjestu.
Sva četiri tržišta ujedinili su proizvodi Nivee, Aquafresha i Orbita.
Batagelj ističe kako su posebice Aquafresh i Orbit-drops uspjeli pridobiti lojalnost kupaca na svim ovim tržištima koji su za te proizvode spremni platiti i višu cijenu.
Istraživanje popularnosti brandova pokazuje također kako su neke do jučer nezaobilazne robne marke značajno smanjile svoj tržištni udio a nekima prijeti i potpuni nestanak.
To se posebice odnosi na slovenski Fructal i Radensku.
Slovenski su proizvođači međutim uspjeli plasirati nove uspješne proizvode poput paštete Argete koja je najpopularnija na tržištu u BiH istisnuvši u cjelosti petrinjski Gavrilović s prvih dvadeset pozicija.