Usvojeni amandman ograničava zabranu reklamiranja alkohola i duhana što je određeno godine 1991. "Evinovim zakonom" - po tadašnjem ministru zdravlja Claudeu Evinu - te će ubuduće proizvođači vina moći u svojim reklamnim spotovima uznositi "okus", "bouquet", "vrstu loze", "geografsko porijeklo" i druge "kvalitativne značajke" svoga proizvoda, olakšica koju ipak neće uživati proizvođači duhana.
Zastupnici iz vinogradarskih krajeva godinama pokušavaju ublažiti stroge propise koji proistječu iz Evinova zakona sklanjajući se brojnim argumentima : da vino nije alkohol već prehrambeni artikl, preko stalnog pada potrošnje vina na domaćem tržištu još od sedamdesetih godina pa do ugroženosti izvoza francuskih vina koji od rekordne 1998. godine - 16 milijuna hektolitara - bilježi stalni pad uslijed jake konkurencije na svjetskom, posebno britanskom i njemačkom tržištu.
Iako su zastupnici usvojili amandman protivno željama vlade, brojne zdrastvene ustanove i udruge za borbu protiv alkoholizma optužuju i parlamentarce i samu vladu da su podlegli utjecaju "vinskoga lobija" koji zastupa interese oko 300.000 francuskih vinogradara pa pariški le Monde, u broju sa subotnjim nadnevkom, naslovljuje tekst: "Vinski lobi dobiva novu bitku protiv Evinova zakona".
Sam ministar zdravlja Philippe Douste-Blazy - i sam liječnik - pokušao je, ne dovoljno hrabro, ocjenjuju udruge za borbu protiv alkoholizma - spriječiti usvajanje amandmana iznošenjem podataka kako zloupotreba alkohola godišnje izaziva 45 tisuća smrtnih slučajeva, te da se u zemlji bilježi oko 2 milijuna ovisnika i oko 5 milijuna ljudi s kardiovaskularnim problemima.
Na brojne ovakve i druge kritike koje pljušte zagovornici "dobre kapljice" navode u svoju obranu slavnu Montaigneovu rečenicu izrečenu na adresu zakonodavaca : "Natočite im dobra vina i oni će izglasati dobre zakone".