U priopćenju iz HŽ-a napominju da je na postojećoj infrastrukturi HŽ-a moguće vrlo brzo, uz suglasnost lokalne zajednice, organizirati dvije jedinstvene tarifne zone u kojima bi korisnik s jednom prijevoznom kartom mogao koristiti željeznicu, tramvaj i pripadajuću autobusnu liniju.
Prva zona bi bila u radijusu od 30 kilometara od zagrebačkog Glavnog kolodvora i obuhvaćala bi Dugo Selo, Sesvete, Veliku Goricu, Zaprešić i Jastrebarsko, dok bi druga zona obuhvaćala terminale u Zaboku, Krapini, Stubici, Kumrovcu, Klanjcu, Karlovcu, Sisku, Križevcima i Ivanić Gradu.
Iz HŽ-a navode da bi takva organizacija željezničkog gradskog i prigradskog prijevoza, za koju smatraju da bi bila realnija od izgradnje metroa koji traži više vremena, novih projekata i novca, podrazumijevala novo osiguranje zagrebačkog Glavnog kolodvora, izgradnju skraćene zapadne zaobilazne pruge od Jankomira do ranžirnog kolodvora i izgradnju nove tehničko-putničke stanice za održavanje vlakova.
Također podsjećaju da su upravo HŽ-ovi stručnjaci 1992. uveli prigradski prijevoz u Zagreb koji se saživio s prijevoznim korisnicima o čemu, kako ističu, govori podatak da se gradskom željeznicom svakodnevno prevozi oko 60.000 putnika.
Iz HŽ-a priopćuju da s čelnicima okolnih gradova već razgovaraju o potencijalnim područjima za putničke terminale u Zaprešiću i Velikoj Gorici i da je u tijeku izrada projekta za novu prugu Podsused- Samobor-Bregana, Velika Gorica-Zračna luka Pleso-Zagreb kao i razgovori sa Županijom zagrebačkom i drugim županijama o jedinstvenoj tarifnoj zoni.