Avedon je pretrpio izljev krvi u mozak prošlog mjeseca za vrijeme snimanja u San Antoniiju. Avedon je za list New Yorker radio prilog pod nazivom "O demokraciji", mjesecima slikajući političare, zastupnike i građane SAD-a.
Avedonov utjecaj na fotografiju bio je golem a njegov rad na modnoj fotografiji pomogao je stvoriti doba supermodela poput Naomi Campbell i Cindy Crawford. Avedon je, međutim, svojim radom na portretima krenuo u drugom smjeru radeći nemilosrdne i često nelaskave fotografije ličnosti u rasponu od Marilyn Monroe do Michela Moorea.
"Rezultati mogu biti nemilosrdni", napisao je jednom Richard Lacayo, kritičar magazina Time, o njegovim crno-bijelim portretima, primjetivši kako sa svakom istaknutom borom i najveći plutokrati izgledaju samo kao obični smrtnici.
Avedon je pomogao stvaranju mnoštva slavnih osoba a smatralo se da onaj koga on slika mora biti poznat. Mnogi su nastojali oponašati njegov stil jednostavno nazvan "The Avedon Look".
"Najpoznatiji svjetski fotograf", pisao je 2002. godine o njemu New York Times, a tu je titulu nosio desetljećima jer ga je još 1958. godine magazin Popular Photography uvrstio među deset najboljih fotografa svijeta.
Ugledne institucije poput newyorškog muzeja Metropolitan i Nacionalne galerije u Washingtonu radile su retrospektive Avedonova rada, a Avedon je u 50 godina rada osvojio brojne nagrade. Tijekom svoje karijere Avedon je radio za časopise kao što su Vogue, Harper's Bazaar i New Yorker. Njegovo umijeće priskrbilo mu je i titulu najbolje plaćenog fotografa svijeta.
Avedon je jednom prigodom rekao kako je na njegovo viđenje svijeta utjecala kratkovidnost. "Pokušavao sam stvoriti neizoštren svijet - naglašenu stvarnost, bolju od one stvarne, koja je više sugerirala nego pričala", rekao je jednom u razgovoru za New Yorker.