Potvrdio je to član Uprave Končar-Elektroindustrije za energetiku i transport Božidar Piller.
Uvoz se, kako je pojasnio, uglavnom odnosi na standardnu opremu koju kod nekoliko ekskluzivnih proizvođača kupuju i drugi proizvođači tramvaja, a riječ je o primjerice hidrauličnim kočnicama, glavnom prekidaču, klima uređajima, vratima, stolicama, kotačima, staklima.
Piller istodobno napominje kako i dalje stoje na raspolaganju potencijalnim domaćim proizvođačima te da će svaka od uvoznih komponenti biti rado i u svakom trenutku zamijenjena s domaćom, ukoliko domaći proizvođači pokažu stvarni, a ne samo deklarativni interes za proizvodnju te prihvate sve rizike koje, s obzirom na složenost tehnologija, potrebna ulaganja i količine, donosi takva proizvodnja.
Upravo stoga, pojasnio je Piller, s inozemnim dobavljačima nisu sklapani ugovori za isporuku za svih 70 tramvaja, nego samo za prvih 11, s opcijom da se ostale količine ugovore ukoliko se proizvodnja ne uspije riješiti u Hrvatskoj.
No, bez obzira na sadašnji odaziv domaće proizvodnje, kazao je Piller, očekuju i intenzivno se radi na tome da se još najmanje 25 posto od uvoznih stavki tramvaja zamijeni domaćom proizvodnjom. Tako bi u ostalih 59 tramvaja bilo 70 posto domaćeg proizvoda, dok bi preostalih 30 posto bile komponente, dijelovi i sklopovi iz uvoza.
Piller je također naglasio kako sve kalkulacije pokazuju da će ugovor biti realiziran sa svih aspekata i to pozitivno.
Predsjednik uprave Tvornice željezničkih vozila Gredelj Ivan Tolić ističe kako je proizvodnja tramvaja u tijeku.
Voditelj konzorcija za izgradnju 'zagrebačkih' tramvaja je tvrtka Končar. Gredelj, koji će proizvoditi metalna konstrukcija niskopodnog tramvaja, svoje će obveze ispuniti na vrijeme i kvalitetno, istaknuo je Tolić.
Prema njegovim riječima, prvi niskopodni tramvaj trebao bi početi voziti na zagrebačkim ulicama u svibnju iduće godine.
(Hina) xtp/xnz yds