Iako je glasnogovornik tog najvećeg europskog proizvođača vozila rekao da je ta brojka "teoretska", i utemeljena na matematičkom modelu, sindikati i predstavnici zaposlenika ocijenili su prijetnju neodgovornom taktikom zastrašivanja.
Pregovori o plaćama trebali bi započeti 15. rujna, u uvjetima smanjenog tržišnog udjela koji ostvaruju Volkswagenova vozila na ključnim tržištima Njemačke, Kine i SAD-a, te pritisaka diljem njemačkih proizvodnih industrija da zaposlenici rade više za manju plaću.
VW, djelomično u vlasništvu savezne njemačke države Donje Saske, zatražio je od 103.000 svojih radnika u šest pogona u zapadnoj Njemačkoj da odustanu dvije godine od povećanja plaća u sklopu šireg plana uštede oko dvije milijarde eura na troškovima rada do 2011.
Sindikat metalskih radnika IG Metall traži, pak, 4-postotni rast plaća i zagarantirana radna mjesta u idućem desetljeću.
U intervjuu za Wall Street Journal Europe, direktor financija VW-a Hans Dieter Poetsch kazao je da će predstojeći pregovori označiti krucijalnu prekretnicu za gospodarstvo u zemlji gdje je svako sedmo radno mjesto povezano s automobilskom industrijom.
"Ako sada ovdje stanemo, odnosno ako se ne pomaknemo, to će zasigurno biti krajnje negativno za situaciju sa zaposlenošću u Njemačkoj", izjavio je. Upitan koliko bi otkaza moglo biti podijeljeno, kazao je "od 30.000 na više".