FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

REFORMA EU INDUSTRIJE AUTO DIJELOVA SUOČENA S NOVIM ODGODAMA

BRUXELLES, 3. rujna 2004. (Hina/Reuters) - Prijedlog Europske unije(EU) o liberalizaciji tamošnje industrije rezervnih dijelova, teške 10milijardi eura, suočen je s novim kašnjenjima uslijed snažnogprotivljenja proizvođača i nekih članova Komisije, doznaje se izizvora upoznatih sa situacijom.
BRUXELLES, 3. rujna 2004. (Hina/Reuters) - Prijedlog Europske unije (EU) o liberalizaciji tamošnje industrije rezervnih dijelova, teške 10 milijardi eura, suočen je s novim kašnjenjima uslijed snažnog protivljenja proizvođača i nekih članova Komisije, doznaje se iz izvora upoznatih sa situacijom.

Cilj toga prijedloga je otvoriti tržište koje je zaštićeno nacionalnim zakonima o pravima umnožavanja i dizajna. U 16 od 25 zemalja EU, vlasnici automobila trenutno moraju kupovati rezervne dijelove od trgovaca koji su povezani s proizvođačem. Prijedlog će omogućiti trgovcima da nude dijelove različitih proizvođača.

I francuski i njemački europski povjerenici, među ostalima, izrazili su zadršku na ovotjednom sastanku, kažu isti izvori, pri čemu je nadolazeći povjerenik za transport Francuz Jacques Barrot preispitivao dokaze koji ukazuju da će prijedlog dovesti do smanjenja cijena auto dijelova i osiguranja. Nadolazeći povjerenik za industriju Guenther Verheugen izrazio je zabrinutost da bi plan mogao naškoditi konkurentnosti EU, kažu ti izvori.

Prijedlog je trebao biti predstavljen 8. rujna, no odgođen je za 14. rujna, kazali su dužnosnici.

"Mnogi su protiv toga prijedloga. Njegovi argumenti ga jednostavno ne opravdavaju", kazao je Ivan Hodac, glavni tajnik Udruženja europskih proizvođača automobila.

Zagovornici reforme kažu da će time uništiti de facto monopolistički položaj automobilskih proizvođača u određivanju cijena auto dijelova poput Peugeota i BMW-a, smanjujući cijene i troškove osiguranja za potrošače.

"Ovakav monopol proizvođača automobila nije u skladu s europskim zakonodavstvom", kazao je Gerhard Diehle, koji predvodi europsku kampanju za slobodu tržišta auto dijelova i popravaka.

Proizvođači automobila i metalski radnici tvrde da bi njihova ulaganja u dizajn trebala biti zaštićena. Oni tvrde da će Europa biti preplavljena jeftinijih stranim proizvodima, što će dovesti u opasnost tisuće radnih mjesta i stajati industriju oko dvije milijarde eura godišnje.

Prijedlog je "novi udarac zapošljavanju, inovacijama i konkurentnosti europskih proizvođača automobila", kazao je Reinhard Kuhlmann, glavni tajnik europskog udruženja metalskih radnika.

Ako prijedlog na kraju i odobre europski povjerenici, možda će trebati puno vremena proći da se na tržištu nađu samostalno proizvedeni rezervni dijelovi. Plan će trebati i zeleno svjetlo zemalja članica i europskog parlamenta, što je težak proces koji bi mogao trajati godinama.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙