Njemačka ima bogato iskustvo u restrukturiranju, organizaciji i privatizaciji željeznice, a za Hrvatsku je bitno u tom procesu odabrati model koji će biti kompatibilan s europskim, istaknuo je Vranković nakon razgovora koji je održan u Banskim dvorima.
Predsjednik Uprave HŽ-a ističe da u procesu restrukturiranja, reforme HŽ-a, treba biti oprezan, da u tom procesu treba naći model koji će dati pune efekte.
Njemačke su željeznice prošle taj proces i izrazili su spremnost za suradnjom, kazao je Mlinarić, dodajući da njemački model nije jedini model.
DB su u program sanacije i restrukturiranja krenule prije deset godina, a ove godine očekuju da će poslovati s dobiti i bez državnih subvencija. U sljedeće dvije do tri godine DB planiraju svoje dionice ponuditi na tržište, a većinski bi paket dionica i dalje ostao u državnom vlasništvu, .
Njemačke su željeznice uspjele sačuvati cjelovitu željeznicu u skladu s europskim prometnim zakonodavstvom. U Njemačkoj postoji i neovisno regulatorno tijelo koje se brine da ni jedno željezničko poduzeće nije diskriminirano, jer po prugama u Njemačkoj promet obavlja i 250 privatnih željeznica koje su ili konkurenti ili pak kooperanti DB-a, napominju iz HŽ-a.
Predsjednik Uprave DB-a istaknuo je kako se razgovaralo i o oživljavanju X paneuropskog koridora, od Njemačke do Turske, o važnosti suradnje svih zemalja kako bi se smanjilo zadržavanje vlakova na graničnim prijelazima.
Razgovaralo se i o mogućnostima intenziviranja razmjene kadrova, mogućnostima uvođenja sezonskih agencijskih vlakova tijekom turističke sezone, a razrada je prenijeta na operativne razine dviju tvrtki.
Razgovaralo se i o tehničko-tehnološkim aspektima suradnje, a pritom i korištenju nagibnih vlakova.
Na upite o slučaju napuknuća osovine na jednom nagibnom vlaku Njemačkih željeznica, Mlinarić je odgovorio da se pretpostavlja da se radi o dinamičkim problemima koji se mogu javiti nakon nekog vremena, vožnje i opterećenja.
Taj je vlak DB-a prošao gotovo 500 tisuća kilometara, još će se vidjeti svi ostali tehnički detalji, kazao je.
Iz HŽ-a su također izvijestili da je predsjednik Uprave Njemačkih željeznica obećao da će HŽ-u poslati pismeno izvješće nakon pregleda osovina na sva 192 vlaka DB-a serije VT 612 (isti vlakovi kao i nagibni vlakovi serije HŽ 7123).
Mlinarić je potvrdio da će u petak, 20. kolovoza početi ultrazvučna provjera osovina nagibnih vlakova HŽ-a.
Predstavnici Njemačkih željeznica prije razgovora u Banskim dvorima razgovarali su s čelnicima HŽ-a u direkciji Hrvatskih željeznica, a riječ je o uzvratnom susretu dogovorenom nakon bilateralnog sastanka prije godinu dana u Berlinu.