Nagibni vlakovi su u prometu, a paralelno će se obaviti ultrazvučna provjera, izjavio je Mlinarić, koji je s državnim tajnikom u Ministarstvu gospodarstva Vladimirom Vrankovićem u Banskim dvorima razgovarao s predsjednikom Uprave Njemačkih željeznica (DB) Hartmuntom Mehdornom.
Razgovaralo se o mogućnostima daljnje suradnje, među kojima i tehničko-tehnološkim aspektima suradnje i u tom kontekstu i korištenju nagibnih vlakova gdje DB, kazao je Mlinarić, imaju veliko iskustvo.
Prema njegovim riječima, pretpostavlja se da se u slučaju napuknuća osovine na jednom nagibnom vlaku Njemačkih željeznica radi o dinamičkim problemima koji se mogu javiti nakon nekog vremena, vožnje i opterećenja.
Potvrdilo se da je taj vlak Njemačkih željeznica prošao gotovo 500 tisuća kilometara, kazao je Mlinarić, dodajući da će se još vidjeti svi ostali tehnički detalji.
Naglasio je također da su nagibni vlakovi HŽ-a novi, da ti vlakovi nisu prešli ni približno toliko broj kilometara kao u Njemačkoj.
Jako je bitno da je sustav pregleda i kontrole doprinio da se na vrijeme otkrije problem (na osovini nagibnog vlaka DB-a), istaknuo je Mlinarić.
Naime, na jednom od nagibnih vlakova serije VT 612 (to su isti vlakovi kao i HŽ-ovi nagibni vlakovi serije HŽ 7123) koji voze na prugama Njemačke željeznice pri redovitom pregledu primijećeno je napuknuće jedne osovine.
Zbog toga su, kao mjera predostrožnosti, sva 192 DB-ova vlaka te serije poslana na dopunske provjere i kratke ultrazvučne preglede svih osovina. Do sada ni na jednom pregledanom vlaku nisu pronađeni nikakvi tehnički kvarovi, priopćili su danas iz HŽ-a.
Nakon toga, kao mjeru opreza HŽ se odlučio obaviti ultrazvučna mjerenja osovina nagibnih vlakova kao mjeru opreza.
Mjerenja će se obaviti u HŽ-ovoj tvrtki kćeri Održavanje vučnih vozila, u suradnji s stručnjacima proizvođača tih vlakova Bombardier Transportation.