FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZAPOČEO PREGLED OSOVINA NAGIBNIH VLAKOVA; REZULTATI U RUJNU

ZAGREB, 20. kolovoza 2004. (Hina) - Tvrtka kćer Hrvatskih željeznica(HŽ) Održavanje vučnih vozila započela je danas ultrazvučnu provjeraosovina svih nagibnih vlakova HŽ-a, a očekuje se da će do početkarujna biti gotovi rezultati tih pregleda.
ZAGREB, 20. kolovoza 2004. (Hina) - Tvrtka kćer Hrvatskih željeznica (HŽ) Održavanje vučnih vozila započela je danas ultrazvučnu provjera osovina svih nagibnih vlakova HŽ-a, a očekuje se da će do početka rujna biti gotovi rezultati tih pregleda.

Dnevno će biti obavljeno jedan do dva pregleda nagibnih vlakova, a očekuje da će do početka rujna biti gotovi rezultati tih pregleda, izjavio je direktor Vuče vlakova i željezničkih vozila HŽ-a Mladen Nikšić.

HŽ ima osam nagibnih vlakova, a kako je istaknuo Nikšić, oni se neće odjednom povući iz prometa radi pregleda, već jedan do dva vlaka, kako će biti na raspolaganju.

Ponovio je da je započeti ultrazvučni pregledi nagibnih vlakova mjera opreza, jer se obavljaju puno ranije nego što je to bilo predviđeno rokom.

Za sada se, kako je danas kazano, ne zna da li će ultrazvučnu provjeru platiti isporučilac tih vlakova tvrtka Bombardier Transportation.

Troškovi pregleda još nisu određeni i to će se znati kad se završe sva ispitivanja, kazao je Nikšić.

Istaknuo je da HŽ od Bombardiera još nije dobio službenu potvrdu da će oni platiti te preglede. Odgovor o tome bi trebao stići idući tjedan, rekao je.

Nikšić je podsjetio da se pregledi obavljaju po nalogu ministra mora, turizma, prometa i razvitka Božidara Kalmete i interesa javnosti, te sigurnosti putnika.

No podsjetio je također da su nagibni vlakovi HŽ-a potpuno novi i prešli su najviše 10 do 12 tisuća kilometara, te da je prije ugradnje u vlak svaka osovina bila ultrazvučno pregledana.

Vlakovi Njemačkih željeznica su puno stariji od naših, duže su vremena u uporabi i prešli su puno više kilometara, kazao je.

Nikšić je napomenuo da je preporuka da se takvi pregledi obavljaju na 480 tisuća pređenih kilometara, ali budući da nisu imali iskustva dosad sa nagibnim vlakovima, preglede će HŽ obavljati nakon svakih 60 tisuća pređenih kilometara. Svaki vlak ima osam osovina tri različita tipa koje treba pregledati.

Nagibni vlakovi HŽ-a su pod garancijom, a odlučeno je da se pregledi obave, nakon što je na jednom od nagibnih vlakova iste serije Njemačkih željeznica pri redovitom pregledu primijećeno napuknuće jedne osovine. Zbog toga su, kao mjera predostrožnosti, sva 192 njemačka nagibna vlaka te serije poslana na dopunske provjere i kratke ultrazvučne preglede svih osovina. Do sada je pregledno 150 tih vlakova i nisu pronađeni nikakvi tehnički kvarovi, priopćili su iz HŽ-a.

Nikšić je izrazio uvjerenje da će rezultati provjera pokazati da je s nagibnim vlakovima HŽ-a sve u redu.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙