Stručnjaci tvrtke Bombardier Transportation, koja je proizvođač tih vlakova, jamče da su hrvatski nagibni vlakovi potpuno sigurni te da se radi o potpuno novim vlakovima. Prije preuzimanja vlakova obavljeni su detaljni tehnički pregledi i vlakovi se nalaze pod garancijom, izvijestila je večeras Služba za odnose s javnosti HŽ-a.
"Zbog opreza osam vlakova bit će podvrgnuto dodatnim pregledima i ultrazvučnom ispitivanju, ali zbog toga ne će doći do prekida prometa na pruzi Zagreb - Split, nego će vlakovi biti pojedinačno slani na ultrazvučna ispitivanja", navodi se u priopćenju. Kako se napominje povremeni pregledi osovina obavljat će se i na hrvatskim nagibnim vlakovima, nakon prelaska 60.000 kilometara.
Prvi hrvatski nagibni vlak, kako se ističe, još nije prešao deset tisuća kilometara, a do 15. rujna, kad zbog nastavka remonta ličke pruge nagibni vlakovi privremeno prestaju voziti na tom smjeru, preći će oko 30.000 kilometara.
Na jednom nagibnom vlaku Njemačkih željeznica serije VT 612 (iste kao i HŽ-ov nagibni vlak), kako navodi Služba za odnose s javnosti, primijećeno je napuknuće jedne osovine pa su iz opreza 192 vlaka te serije poslana na dodatna ispitivanja i kratke ultrazvučne preglede osovina.
Odlučeno je da se svi vlakovi podvrgavaju ultrazvučnom pregledu nakon prijeđenih 60.000 kilometara, a do sada su odlazili na te preglede nakon 480.000 kilometara. Dok se vlakovi ne pregledaju vozit će bez uključivanja nagibne tehnike kako bi se rasteretile osovine. Spomenuti nagibni vlakovi u Njemačkoj su u prometu više od četiri godine i prešli su više od sto milijuna kilometara.