FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

POMORSKI ZAKONIK PREDLAŽE POVOLJNE UVJETE ZA POSLOVANJE DOMAĆIH BRODARA

ZAGREB, 9. srpnja 2004. (Hina) - Prijedlogom novog Pomorskog zakonikastvaraju se pretpostavke za povratak svih brodova naših brodara podhrvatsku zastavu stvaranjem povoljnijih uvjeta za njihovo poslovanje umeđunarodnoj plovidbi na izrazito konkurentnom tržištu, primjericeoslobađanjem poreza na reinvestiranu i zadržanu dobit.
ZAGREB, 9. srpnja 2004. (Hina) - Prijedlogom novog Pomorskog zakonika stvaraju se pretpostavke za povratak svih brodova naših brodara pod hrvatsku zastavu stvaranjem povoljnijih uvjeta za njihovo poslovanje u međunarodnoj plovidbi na izrazito konkurentnom tržištu, primjerice oslobađanjem poreza na reinvestiranu i zadržanu dobit.

Vlada je utvrdila 30. lipnja prijedlog Pomorskog zakonika i uputila ga Hrvatskom saboru na prvo čitanje. Donošenjem novog zakonika omogućio bi se brži i uspješniji gospodarski razvitak Hrvatske kao zemlje pomorske orijentacije, ističu iz Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka.

Zakonik ima 1032 članka, a njegovim se odredbe uređuju morski i podmorski prostori Republike Hrvatske, sigurnost plovidbe na unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru, potom osnovni materijalnopravni, ugovorni i drugi obvezni odnosi koji se odnose na brodove, brodare i pomorce.

Među novinama je da se uvodi novi institut pomorske hipoteke, u potpunosti usklađen s anglo-saksonskim modelom, što će omogućiti povoljnije financijske aranžmane naših brodara s inozemnim kreditorima. Također se uvode mjere kojima se nastoji olakšati i regulirati poslovanje brodara u dijelu koji se odnosi na posadu poput prijava ugovora o radu, plaćanje doprinosa od strane pomoraca, a propisuje se i institut pomorskog dodatka.

Novi zakonik usklađen je sa svim međunarodnim konvencijama i njihovim izmjenama koje se odnose na sigurnosti plovidbe, brodova i luka, na zaštitu mora od onečišćenja, na upravljanje balastnim vodama, prijevoz putnika i njihove prtljage i s drugim međunarodno-pravnim instrumentima iz područja pomorstva.

Novim su zakonikom stvorene pretpostavke za cjelovito usklađenje pomorskog zakonodavstva s pravnom stečevinom Europske unije. Usklađene su definicije temeljnih pojmova, a podzakonskim propisima tehničke prirode provest će se usklađenje s europskim propisima.

Primjerice, u zakonu se navodi nova definiciji pomorskog objekta prema kojoj se svi objekti na moru dijele se na plovne objekte (brodovi, jahte ili brodice), plutajuće objekte i nepomične odobalne objekte. Definicija pojma "brodar" je izmijenjena i usklađena sa Međunarodnim pravilnikom o upravljanju sigurnošću. Tako sada brodar može biti vlasnik broda, ali i svaka druga fizička ili pravna osoba koja je preuzela odgovornost za upravljanje brodom i koja je kao takva navedena u ispravama temeljem ISM Coda.

Novine su i definicije pojedinih organizacija, poput "priznate organizacije", "ovlaštene organizacije za sigurnosnu zaštitu brodova", te "ovlašteno tijelo". One će biti od strane resornog ministarstva ovlaštene za obavljanje odgovarajuće certifikacije brodova, jahti i brodica. To rješenje omogućava stvaranje pretpostavki za usklađenje s propisima EU.

Novi Pomorski zakonik nalaže uvođenje elektronskog upisnika brodova. Nadalje, izdvaja jahte kao posebna plovila različita od standardnih brodova i brodica sukladno europskoj direktivi o plovilima za sport i razonodu.

Predloženi zakon zabranjuje kabotažu (prijevoz stvari i putnika) između hrvatskih luka, pa tako i obavljanje čarter djelatnosti, plovilima pod stranom zastavom, osim u iznimnim slučajevima kada to zahtijeva gospodarski interes.

Radi postizanja visokih kriterija i međunarodnih standarda u sigurnosti plovidbe brodova koji uplovljavaju u hrvatske luke, novi zakonik potpuno je usuglašen s Pariškim memorandumom o nadzoru države luke. Usklađen je i sa suvremenim rješenjima nacionalnih propisa, kao što je Ovršni zakon, Zakon o vlasništvu i drugim stvarnim pravima i Zakonom o prekršajima.

Zakonikom se jasno definira i odvojena nadležnost inspekcije sigurnosti plovidbe od građevinske inspekcije, a prekršajne odredbe su znatno postrožene, poglavito za djela onečišćenja mora.

(Hina) xnz yds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙